AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.360

Z4: H&R sänkning på m-sportchassi

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Håller på att kolla på om jag skall sänka min Z4a. Har nämligen 19" fälgar på den och den ser ut som en x3a :)

Har tittat i H&R katalog och den skall sänka 35mm men de står inget angivet om orginal chassi eller omd det är för sport chassi.. någon som vet?
vet inget om sänkningen men har du kanske bild på din skönhet med dem nya fälgaran :P?
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
jag skall försöka lägga upp bilder på den i helgen, starta en tråd för en månad sen att jag äntligen hade fått min nya bil och skulle lägga upp bilder men har inte blivit av.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

H&R sänker lite mer än 35mm på en bil utan M-chassi. Med M-chasi får du kanske runt 20-25mm.

Mvh Henrik
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
soda: konstigt att de blir mer än 35mm när dom anger 35mm som dom syftar på standard chassi.

Vad är som skiljer mellan standard chassi och m chassi? är det enbart fjädrarna som är kortare eller är det andra dämpare oxå?
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Sänkningen med H&R är större än vad de anger, det stämmer, det är massor med folk på z4um som har bekräftat det här. Personligen tycker jag sänkningen blir för stor (enligt bilderna jag har sett) och tycker det är lagom med sänkningen man får med Eibach Pro-Kit (30mm) som jag själv har, dvs. ytterliggare 15mm sänkning på m-sportchassi.

Länk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Passive: Består det endast av fjädrar? hur tycker du dom fugerar samt samspellar dom bra med orginal dämparna?

Vad fick du pröjsa för dom?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Eibachs kit sänker det de utlovar. Har läst att H&R sänker cirka 45mm på orginalchassi. Personligen tycker jag att det klart snyggast med H&R, men det borde bli klart mer körbart med Eibach. Smaken är som baken. Själv gillar jag mina bilar låååga.

Mvh Henrik
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
soda: Visst är det snyggt när det är riktigt bra sänkt, men som du säger måste de ju gå att köra också, vilket var anledningen till att jag valde Eibach framför H&R. Jag har också hört (z4um) att H&R sänker ca 45mm, kan tänka att det blir lite problem med att det skrapar i vid kurvtagningar.

Jag köpte mitt Eibach Pro-Kit väldigt billigt ifrån någon säljare på ebay.de, tror det hamnade på ca 1800 inkl. frakt. Det är endast fjädrar som ingår, fungerar utmärkt med mitt M-sportchassi (originaldämpare). Det är lite stötigt men inget som stör så länge man inte åker på långresor. :)

Länk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Hej!

Väcker tråden igen då det är aktuellt om sänkning..

Passive: har kollat in din bil måste säga ärligt talat att din ser betdligt lägre ut än 15mm jämförelse med min och när jag tittar på den här bilden Länk

Har oxå m-chassi som dig och 19tum och min ser riktigt hög ut fram, märkte du en markant lägre bil när du satte på dina Eibach? 15mm låter inte så mycket..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.