|
|
|
|---|---|
|
325'ans bränslepump går inte igång i tändläge 2, utan går enbart när motorn går runt. Har provat att bygla bränslepumpreläets stift 30 och 87. Då går pumpen, oavsett om tändningen är av eller på. Har provat att byta både huvudrelä och bränslepumpsrelä utan framgång. För visst ska pumpen bygga upp tryck under några sekunder i tändläge 2? Min 318 gör så iaf. Om jag ska inhandla en ny bränslepump (kanske lika bra, pumpen som sitter har ju pumpat i 17 år...) som klarar av att flöda bättre än orginal, vad och var ska man handla då? Tack på förhand! elpe300 325'an: Länk | |
|
Kan detta vara något? Länk elpe300 325'an: Länk |
|
|
om din pump går vad är prublemet? men om du moste köpa ny soppa pump så är walbro-pumpen nestan 1000kr billigare än orginal... och flödar mer så det är vell inget att tänka på? /nisse |
|
|
Jo, jag tänkte att där är något problem med pumpkretsen eftersom den inte bygger upp tryck i tändläge 2. Pumpen är billigare, men är den något att ha!? Det är ju inte alltid som billigt och bra går hand i hand... elpe300 325'an: Länk |
|
|
det är många trimmare som åker med den och jag har alldrig hört att någon är misnöjd! |
|
|
Pumpen går endast i startläge,är bara dom äldre tex min dubbeli som går på läge 2. Mvh/Micke |
|
|
Bra svar bmw.nisse och trucker. Då ska jag köpa en Walbro-pump samt sluta felsöka varför den inte bygger tryck i tändläge 2. Trevlig midsommar! elpe300 325'an: Länk |
|
|
samma!!! (-: |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.