AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.061

Väghållningssats bmw 540 e34 touring med nivåreglering..

Sida 2 av 2
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag sänkte den igår genom att justera nivåregleringen precis så Daniel.F...
Man justerar fästet på krängaren bakåt/neråt så sänks bilen. Tycker den är ganska lagom i höjd men jag undrar om den inte sjunkit ihop lite mer sedan den kom hem från lyften? Får hålla ett öga på den och eventuellt justera upp den en aning.
Jag körde lite med släp också igår, och en gång när jag drog på ordentligt med släpet bakom, bilen satte sig lite m.a.o., så kom ett nivåregleringslarm!? Försvann dock igen när jag stängt av bilen och startade på nytt lite senare. Är det så att bilen är sänkt för mycket? Ca 2cm uppskattar jag sänkningen till nu.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Det kan bli så att den larmar om du lastar eller liknanade! Men det larmet försvinner ju som sagt efter att du stängt av bilen.
I mitt fall så larmar den alltid efter ca 5 min "olastad eller ej" eftersom jag har sänkt den rejält men antar att det får man leva med:-)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag undrar om larmet kan komma sig av den flacka vinkel som blir på fästet på kränghämmaren när man ändrat/sänkt? Den ligger ju nu nästan vinkelrätt emot och då kanske inte ventilen får rätt utslag så att säga när bilen rör sig?
Har fått larmet vid två nya tillfällen, en gång vid max acc och en gång när jag skulle parkera på lite ojämn mark.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Daniel.F..
Nu larmar även min bil "niveaureglerung" efter ca 5 min körning!

Tycker det är skitirriterande. Är (tyvärr) en sådan där petig människa som anser att allt i bilen ska fungera som det var från början och det här larmet vill jag inte ha, det går ju inte ens att använda färddatordisplayen i instrumenthuset när detta gått in.
Undrar om man kan bygla eller något, ungefär som på bromsklossvarnaren? Någon som vet? Annars får jag justera upp bilen en aning. 1cm kan jag nog hissa utan att det ser dumt ut.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.