AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
518

BMW 740 iA -92 E32

Vad tror ni om en 740iA -92 med 22000 mil på mätaren? Gråmet, grått läder, taklucka, sov-däck osv, men ingen AC! Jag visste inte ens att de fanns utan. Halvdålig dokumentation, bra skick utan större reparationsbehov. Någon som har en aning?
Tacksam för svar...

Mvh Johan
Uppskattningsvis 65000kr kanske.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Runt 65.000 kronor, lite mer om det hade funnits AC.

//Schnitzer
tror ni den är värd så pass mycket utan ac? jag trodde den var stendöd utan, men det kanske finns entusiaster som vill ha en ändå? hur som helst, tack för svaren!//Mvh Johan
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
(inte att förväxlas med Danneman...)
nej tror inte du får riktigt så mycket tyvärr, men man kan ju alltid testa...
740 -92 då måste det vara en import va?
ska själv sälja min 750 -91b (inklusive ac) om ca en månad, blir glad om jag får 59' för den, men inte säkert att man får mer än 50'... priserna har sjunkit på tok för lågt om man ser till mängd "bil för pengarna"
priserna 740 vs 750: tja, tar man en från samma årsmodell så ligger priserna ganska lika, om inte 740 till och med ligger lite högre, trots att 750 var dyrare i inköp...
Lycka till!

//Daniel
Jag skulle tro på ca 50' eftersom den saknar AC, runt 5' mer om den hade haft AC. E32 står inte så högt, dessutom börjar tidiga e38or komma ner i pris ordentligt nu. Dock skiljer det mycket i pris på fina och dåliga ex. Min mening är dock att priserna som en del värderar e32or i här på forumet är allt för optimistiska.....

/Simon
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker också att det skiljer mycket i pris på fina och dåliga ex, vilket är bra. En del fina ligger nästan för lågt. Det har varit många E32 till salu svinbilligt, men kollar man närmare på dem så förstår man varför det skiljer i pris på en del. De fina ska ligga en bra bit över de risiga.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.