|
|
|
|---|---|
Biltok |
Det sitter en elfläkt till kylaren på min 528 med en knapp i kupen,tröttsamt!!!Nån som vet hur man kan fixa så att den går automatiskt när det behövs??? Det borde ju gå och sätta en tempgivare eller nåt nånstans??? |
|
Japp! Jag tog o svarvade en hållare i alu till min.Sen satte jag dit en temp givare från en SAAB(USCH) som öppnar vid ca 90grader.Sen var det bara att ta en + kabel från batteri (med en säkringshållare på+säkring) o en - kabe. Sen sköter det sig självt!!! Såg att Dalhems sålde sådana hållare nu om du inte har tillgång till svarv mm. Har man en kylare med plåtgavlar så brukar det även vara uttag till givare i dessa! *MORE POWER* |
|
Biltok |
Hej, Var satte du fast hållaren??? Hur???? Du kan väl beskriva lite mera ingående, Är lite trög!!! :o) |
|
Biltok du har ett mail!!!!!! *MORE POWER* |
|
Biltok |
Aha.......jag tror att jag förstår!!!! :o) Tackar så mycket!! Skall prova genast. |
Biltok |
Jonas!!! Fungerar skit bra!!! Tack för tipset. Häls.Janne |
|
Kan jag åxå få beskrivningen tror ni? skall montera en elfläkt jag med... MVH Peter |
|
|
Om du har den stora kylaren som sitter på 528 med AC eller i 535:orna så finns det uttag för tempgivare i gaveln. Annars för man nog fixa någon speciallösning typ Jonas |
|
|
var på gaveln sitter uttaget? uppe på höger sida eller nertill på gaveln , samt måste man gänga hålet eller färdig-gängat? MVH / Peter |
|
|
Uppe till höger ska det sitta! 2 pluggar med sexkantsskalle sitter det om du inte har givarna på plats. Tror jag har 2 orginal givare liggande, en 91 grader och en 98 grader om någon vill ha för en billig penning.. mvh Johan Länk |
|
|
Någon som vet varför det är två givare? I min 635:a verkar den övre givaren vara till elfläkten för när man kortsluter kablarna startar fläkten på helfart. Ska fläkten starta när nålen på tempmätaren står rakt upp eller ska det dröja ytterligare lite innan fläkten startar? /Anders |
|
|
LTK : Jag kan köpa dessa vad ska du ha? avn: den ena ska vara till halvfarten och den andra helfart. Halvfartsgivaren går över ett motstånd, den andra direkt på B+. Fläkten skall gå halvfart 91 grader och helfart vid 98 grader. Mvh/ Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.