AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.794

Växellådan z4 3.0

cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
Har ganska nyligen införskaffat en z4 3.0. Jag verkligen älskar bilen och är förutom några småsaker helnöjd.

Vid gaspådrag och växling mellan 1:an till 2:an "smäller" det till, eller snarare dunkar det till väldigt dovt. Låter som det kommer bakifrån, bakaxeln??

Sedan så upplever jag att växxellådan är lite trög mellan 1:an och 2:an, ibland också när man ska växla ner från 4:an till 3:an. Man får trycka till lite extra för att växeln ska gå i smidigt.

Någon som upplevt detta på sin z4??
Har garanti på bilen så är detta något jag bör kolla upp?, eller beter sig z:orna på detta sätt.

MKT tacksam för svar!

MVH Cyprus.

PS: Jagar 1st 19" m3 evolution replika fälg, någon som vet var man får tag på en sådan?? ds.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Trögheten mellan 1:an o 2an när lådan är kall känner jag igen men inte det andra.
cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
Visst finns det fler än @330 diesel som äger en z4 3.0 här på forumet??
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Jodå det finns fler. Har inte haft några problem med min växellåda. :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
jag tror jag vet vad du menar med "trög" , den är litte svårt att få i även när den är värm, man kommer in i det, bror på vad man har kört innan helt enkelt, körde SMGII själv vid sidan om hela tiden och upplevde också att växlarna är något tröga att få i eller hårda lättare sagt men dunkandet har jag inte tänkt på faktiskt jag ä'r ganska van med dunkandet från SMG så det kan va det också
Ragemannen
Jag har inte heller nagot problem med min lada, ursakta stavningarna men ar i UK
Cyprus,

Min låter likadant. Det är inget problem. Det är bara så. Vi pratar om rörliga delar i en bil. Allt kan inte vara ljudlös.

Min brosa har en annan BMW modell och hans låter med.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Det första du nämner k'nner jag igen väl och de hör till alla bmw tror jag, har det på min 328ci -00 samt min z4a när man trycke rner kopplinge för fort..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.