|
|
|
|---|---|
|
Har ganska nyligen införskaffat en z4 3.0. Jag verkligen älskar bilen och är förutom några småsaker helnöjd. Vid gaspådrag och växling mellan 1:an till 2:an "smäller" det till, eller snarare dunkar det till väldigt dovt. Låter som det kommer bakifrån, bakaxeln?? Sedan så upplever jag att växxellådan är lite trög mellan 1:an och 2:an, ibland också när man ska växla ner från 4:an till 3:an. Man får trycka till lite extra för att växeln ska gå i smidigt. Någon som upplevt detta på sin z4?? Har garanti på bilen så är detta något jag bör kolla upp?, eller beter sig z:orna på detta sätt. MKT tacksam för svar! MVH Cyprus. PS: Jagar 1st 19" m3 evolution replika fälg, någon som vet var man får tag på en sådan?? ds. | |
| Trögheten mellan 1:an o 2an när lådan är kall känner jag igen men inte det andra. | |
| Visst finns det fler än @330 diesel som äger en z4 3.0 här på forumet?? | |
| Jodå det finns fler. Har inte haft några problem med min växellåda. :) | |
| jag tror jag vet vad du menar med "trög" , den är litte svårt att få i även när den är värm, man kommer in i det, bror på vad man har kört innan helt enkelt, körde SMGII själv vid sidan om hela tiden och upplevde också att växlarna är något tröga att få i eller hårda lättare sagt men dunkandet har jag inte tänkt på faktiskt jag ä'r ganska van med dunkandet från SMG så det kan va det också | |
Ragemannen |
Jag har inte heller nagot problem med min lada, ursakta stavningarna men ar i UK |
|
Cyprus, Min låter likadant. Det är inget problem. Det är bara så. Vi pratar om rörliga delar i en bil. Allt kan inte vara ljudlös. Min brosa har en annan BMW modell och hans låter med. |
|
|
Det första du nämner k'nner jag igen väl och de hör till alla bmw tror jag, har det på min 328ci -00 samt min z4a när man trycke rner kopplinge för fort.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.