|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är många heta diskussioner kring skruvade bilar, dvs miltalet. Men jag har inte funnit någon som skriver hur man kan kolla upp om detta är gjort eller inte? Jag har fattat att vissa kan skruva bilens miltal utan att det går att spåra i själva bilens dator, men tydligen så reggar svensk bilprovning bilens miltal när man besiktigar bilen, eller? Finns det fler som reggar miltalet? verksteder? Hur kan jag som privatperson ta reda på tidigare reggade miltal på en bil? Kan jag ringa bilprovningen? ...ringa andra stället? (Jag syftar nu på svensksålda bilar - antar att importerade blir svårare att spåra) | |
|
Auktoriserade BMW-verkstäder har servicar och reperationer registrerade så där kan du få datum och miltal och på så sätt verifiera att servicebokens data är korrekt. BMW-verkstäder kan även ta fram motsvarande uppgifter på importerade bilar. Bilprovningen har även dom noteringar. Det enda fusk som är svårt att upptäcka är då det sker mindre systematiska mätarsjusteringar mellan servicar/besiktningar. ___ //Ulf |
|
|
kan auktoriserade värkstäder kolla data över hela landet trots att dem inte servat bilen själv? tex gå in på bmw i växjö och kolla en bil som servats i malmö? Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.