|
|
|
|---|---|
|
Båda gör 0-100km/h strax över 5 sekunder och når 200km/h på cirka 18 sek. Misstänker dock att M5:ans vridmoment och hästkrafter tar ut sin rätt sedan? Vad är det för toppfart på en Z3M Roadster med begränsningen borttagen? Vet att M3 3.2 gör 280km/h i alla fall. Z3 borde kanske ha lite bättre aerodynamik? | |
| Jag har mätt upp min M5a 100-200km/h till ca 11,5 sek. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Delonge! Om den tiden stämmer,är det en mycket bra tid! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
M635 forever, ska tilläggas att detta är "mätartid" men vad jag vet så är hastighetsmätarna ganska så exakta i dom BMW jag kört. Ska bli kul att se hur skillnaden blir efter trimm, Mätarfilmer utlovas :) |
|
|
Har lånat ut roadstern till en bekant och dragit mot den med M5an och roadstern vart dragen i samtliga intervaller 0-100 50-150 100-200 200-osv. Dock säger jag inte att den vart dragen med någon hästlängd i dom lägre hastigheterna men efter 200 hade den absolut inget att hämta. Nu har M5an fått sig en och annan uppgradering helsystem med racekattar osv så vi skiftade jag satte mig och rattade roadstern mot M5an 0-100 tog jag den pga av att han totalt spann bort sig med M5an 50-150 var det rätt gämnt dock vann han med en halv huvlängd 100-200 vann han med två tre billängder 200-frammåt ska vi inte ens tala om. Mycket sitter väll i vem som rattar men M5an är för go i högre hastigheter dock är roadstern riktigt ettrig i dom kortare intervallerna hur står roadstern sig mot M3 E46 någon som testat? |
|
| Mortaz: Tack för ditt svar. Dock var din M5 vässad en aning så jag undrar hur det hade gått med två likvärdiga förare i båda bilar upp till 200km/h. Jag misstänker att M5 hur som helst är snabbare än Roadstern över 200km/h. | |
|
Zed82; Det var så lite så. Kan tillägga att första gången vi drog var M5an helt orginal om det inte framgick i mitt förra inlägg och oavsett förare hade utgången blivit densamma i intervallen 100-200Km/h då min kamrat är minst lika händig som jag bakom ratten och spaken , kanske inte lika van vid bilarna men vi testade mer än en gång, |
|
|
Dock har M Roadstern en klar fördel i stillastående starter så ett 201m race tror jag nog roadstern tar 402m tror jag bli svårare men får M5an en piss start så är det nog mer än möjligt att roadstern får för stort försprång för att femman ska hinna ta igen. Svår att få fäste med från 0 femmorna. |
|
|
Intressant. Enligt Track&Challenge ska det vara väldigt jämt. Länk Man ser dock tydligt att M5 har bättre segdragningsförmåga men att Roadstern är snabbare till 100km/h. |
|
|
Har du vägarna förbi Sundsvall eller nånstans omkring västernorrland någon gång så kan vi alltid testa att dra ett par intervaller skulle vara intressant att testa mot en annan. |
|
|
Roadstern är snabbare upp till 180 (15s mot 15,2 för M5, enl track-challenge) Upp till 200 vinner m5 med 18,9 mot 19,2 s. Roadstern har det svårt med luftmotståndet i högre hastigheter, Cw 0,43(!) mot M5:ans 0,287.... |
|
|
Morgonens frukostbuffé bjöd på Porsche 911 Carrera 4S -03 som fick smaka M-Power. Trots ett litet försprång i början knappade lilla roadstern in och förbi den stora 911:an. :) Rejset var från stillastående till cirka 160km/h. Efter 100 var det jämnt. |
|
|
V/max för en Z3M utan begränsning är ca. 265-267 km/h enligt Hamann (äkta hastighet inte mätarfart givetvis). De gånger jag kört min i 260+ på mätaren märker man att det inte är många hundra varv kvar till varvspärren. /// Viktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.