AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.180

Vad tycker ni om priset på denna 318is E30?

jp
464
jpn
523im -99
tjenare! har börjat gå i bilköpartankar igen sedan jag sålde min gammla trotjänare (318i -88) och har funderat på att skaffa e30 igen fast en riktig is! har hittad dessa två och undrar vad ni tror om dem? kanske lite svårt att säga nått utifrån annonsen men säg ändå vad ni tror om priset m,m verkar det rätt? Länk
Länk
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
såg inte så galet ut tycker jag.. viss prutmån iallafall tackvare miltal. sen är det väll allmän slitage/fel och så vidare som bestämmer priset.. blev nästan sugen själv när jag såg dom.. :)

det klart en roligare bil än 318i..

lycka till! ha det

Mvh:Jani
(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
den vita var silentblocken "slut" på och det står ju i begagnatguiden att det kostar runt 2000kr att byta det men avses det priset på verkstad eller om man gör det själv?? den röda hade dessvärre fått en skada på passarserarsidan efter inbrott skall få bilder på det i kväll... båda bilarna ska i övrigt vara i bra skick enligt ägarna men men skall och se på den röda på torsdag och ev den vita till helgen..
Visa användare
278
finnen318is
priset är om man lämnar in bilen.. men du köper då ett polytheratan kitt till bakvagnen..? annat är ju nästan dumt.. det inte alls svårt och byta silentblock själv, finns en utmärkt hjälpguide i gör-det-själv/mekartips här på ap. sök på byte silentblock. sätter du komplett poly-kitt i chassiet så har du en bra stabil bil.. jag menar d är ju m-chassie originalt.

ursäkta att d dröjde innan jag svarade, har vart lite upptagen..

lycka till!

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
ok.. vet du nån bra sida/företag där man får tag i polytheratan kitt till rimligt pris?
Visa användare
278
finnen318is
fan va fort du svarade.. hehe

jag kommer inte ihåg vad dom heter.. men det finns en i gbg som ska ha det ganska billigt. men komplett bakvagn låg väll på några tusen, men sen är det ju ett "gäng" bussningar oxå.

jag tror dom hette något i stil med street.... svårt o minnas så har på morronkvisten.. jag ska ringa en kompis o kolla....

såå, streetperformance heter dom. men det till och med går och få tag på det hos mekonomen, men där kanske dom inte fattar va du snackar om. då får man förklara till dom att dom har en underleverantör som dom fixar det igenom..

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
okok.. tackar så mkt för tipsen! då återstår det bara att fara och spana in kärran och lägga ett bud!
Visa användare
278
finnen318is
det var ett rent nöje!!

hur var bilen förresten? köpte du den?

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
har inte varit och kollat på den ännu skall på lördag eller söndag
Visa användare
278
finnen318is
men skulle du inte kolla på den röde idag? men vilken ska du kolla på i helgen? hoppas någon av dom e bra!

ha det!

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
den röda skulle jag sett på idag men stackarn som äger den har tyvärr nyligen fått ett inbrott. Så ena dörren var ganska misshandlad runt låset så att säga (har fått bilder på det) så jag tog mig inte ens tid att kolla på den..! dumt eller inte låter jag vara osagt, är ju trist som f-n att folk inte ser skillnad på ditt och sitt och inte så kul att köpa en bil och börja med att repa skador efter ett inbrott! ps den vita var faktiskt förstahandsvalet redan från börja då jag ägt just en röd tvådörrars e30 i fyra år =)
Visa användare
278
finnen318is
ja det fan tråkigt att folk inte fattar det.. jag menar en gammal e30 e ju inte mycket o ha o någon som har en har förmodligen inte så värst mycket värdesaker i den... fan för dom, ja men då får vi hoppas att den vite e fin.. ett tips, kolla in sparklåderna ORDENTLIGT! rostbenägna! kom på det precis.. tur att man har huvet med sig ibland iallafall.

ha det!

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
yes ska kolla noga som fasen på de mesta! vore kul om den va riktigt fräch är ju inte så vanligt tyvärr! tack än engång!
Visa användare
278
finnen318is
nee, det en relativt ovanlig faen den... men ack så underbar.. tycker jag iallafall.. liten men tuff! :)

hoppas det blir ett köp!

lycka till o uppdatera gärna hur det gick!

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
japp skall bli..!

B-M-W
Visa användare
278
finnen318is
glad midsommar förresten! så gott det går iallafall med den här typiska svenska sommaren..

ha det!

B-M-W (Lätt)

(Team FF Survival)
jp
464
jpn
523im -99
okej var ock kollade på is:en idag och den var otriligt fin faktiskt.. (över förväntran) visst de är ju bussningarna bak att fixa samt att vindrutan var lite sprucken men inget akut att byta! den är nybesiktad nyskattad och nya sommardäck på nå 15tums femekrade alufälgar samt nya vinterdäck på plåt i övrigt hyffsad fanns lite rost i form av att de hade "bubblat" ca 1,5 cm långt på höger skärmkant bak iövrigt hittades inget mera och ja kollade noga!
Inget rassel om kedjan m,m så jag slog till och fick den för 19k! tyckte det känndes som att den var värd sin peng! så nu e man glad is ägare

B-M-W
Visa användare
278
finnen318is
Då måste man bara gratulera! vad tycker du än då? inte så dåligt för 1,8 16v..

det var ju gärna percis vad jag sökte hos något nytt e30 projekt, lite o göra men under skalet värt det!

jag gav 20k för min.. såå, om din bil e okej utan några större problem.. då var den nog absolut värd pengarna tycker jag! o inget rost i framskärmarna? där nere bakom hjulet..? det är ju standard på e30..

grattis fan till en go allround bil..!
jp
464
jpn
523im -99
tackar! nix den har klarat sig mkt bra från rost dock så har den varit i en familj tidagare där fadern var bilplåtslagare/lackerare som fixat till den = ordentilgt gjort och lackat om den för lite drygt 7år sedan så den är väldigt fin i plåten/lacken faktiskt! och jodå nog går han ju lite bättre än min gamla 318i coupe med m40 motorn! =)

B-M-W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.