|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en -94 BMW 320i, 16500mil och jag undrar vad det är jag troligtvis kommer att få byta (reservdelsväg) på denna bil om man tänker på miltalen? Vore tacksam för svar.. | |
| beror på vad som är bytt redan. Men runt där så brukar man behöva byta spindelleder och andra slit detaljer i fram och bak upphängningen. Kanske ett nytt batteri kan vara smart. Kolla hur friska stötdämparna är. Är bilen bra servad innan så ska du inte behöva åka på något allt för otäckt. | |
|
Vid det miltalet börjar "alla" slitdetaljer att behöva lite omsorg.. T.ex. kylare,dämpare/fjädrar,vattenpump,avg.syst.,bromsbelägg/skivor,div bussningar och leder,kolla begynnande rost osv. Hoppas att inte allt behöver åtgärdas på din vagn just nu :) Mvh Janne. |
|
|
TIll Janne T. Menar du att man behöver byta ut kylaren? Trodde inte att man behövde tänka den tanken på så pass nya bilar vi pratar om. Gör man inte sånnt på Oplar från -76? Mvh Henik. |
|
| Vilken fråga...."vad tror ni jag måste byta på min bil" hur ska någon gissa det??? | |
|
Som sagt,det är omöjligt för mig (och alla andra)att exakt säga vad som ev. behöver bytas på en bil som gått si och så många mil. Det jag menar att det finns en risk att det börjar bli dags vid detta miltal.... Kolla vad som tidigare är bytt och kontrollera punkterna som bl.a jag skrev om. Bilen ifråga kan naturligtvis vara helt i toppskick och inte behöva byta en pryl på närmaste tusentalet mil.Allt beror på hur bilen skötts o hur den rullat tidigare. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.