|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte jag skulle sänka min M-roadster en aning... Hur är det med hjulvinklarna bak? När man sänker en "vanlig" Z3 så vet jag att hjulen ställer sig helt snett så det bara sliter på insidan... blir det likadant på Z3M eller finns det mer inställningsmöjligheter på dom? /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! | |
|
Det blir likadant på en M-roadster, du kommer få toe-in som gör att bakdäcken slits onormalt fort på insidan. Dessutom kommer du få mycket camber vilket gör att det ser lite konstigt ut bakifrån. Det finns excentriska bussningar att köpa i polyuretan som ev kan hjälpa dig. Jag har en känsla av att dessa bussningar rör sig i infästningen med tiden bara och därmed också hjulinställningen. Någon med mer erfarenhet av sådana bussningar som kan yttra sig ? |
|
|
Magnus, Tänkte bara dela med mig av mina nyligen erhållna erfarenheter... Sänkte min MRoadster häromveckan med gula Koni dämpare (sport) och en sportfjädersats från H&R och är mycket nöjd med resultatet! Både vad gäller utseende och köregenskaper! H&R fjädrarna sänker enligt uppgift 30 mm både bak och fram men å andra sidan tryckte gasdämparna uppo karossen lite så på ett ungefär blev slutresultatet 25 mm fram och 20 mm bak. =perfekt utfyllnad av hjulhusen och grym väghållning utan att för den skull tappa komforten :-) H&R fjädrarna har artikelnummer H295201 och dämparna bak: 8040-1217 sport, fram: 8641-1342 sport, sammanlagt pris med frakt. utan montering strax under tiotusen... Vad gäller däckslitage har jag inte hunnit köra så långt än men med såpass moderat sänkning kan man kanske hoppas på hyfsad däcksekonomi ändå :-) Hälsningar, Christian |
|
|
Ingen med erfarenhet av excentriska bussningar som kan svara på hur pass bra de sitter fast i infästningarna med tiden och med slitaget ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.