|
|
|
|---|---|
|
Måste med sorg sälja ett par av mina käraste bilar i höst pga garagebrist efter min flytt i höst. Vad skulle ni säga om priset på M Technic cabben (version 335)? Länk Jag satte just 39000 kr som utgångspris. Är det högt eller lågt? Skicket är inte bara bra utan mkt bra, 9000 mil och 3 ägare inkl mig. Sällsynt rikligt utrustad för att vara en e30. Individual lack. Jag har haft den i 5 år med syftet samlarobjekt. Ska jag ner eller upp med priset? Jag är nog mer benägen att hitta en seriös köpare än att få ut så mkt som möjligt. molle Fler bilder på cabrion kommer så snart jag ställt på den för sommaren. | |
|
Riktigt fin exemplar du har där! Är jävligt sugen på en M-Technic E30 Cab. Har letat efter en sådan ganska länge nu, snart i ett år. Bor själv i Göteborg, tror du jag kan komma förbi och göra affärer? |
|
|
Molle! Priset du satt är alldeles för lågt!!! Det luktar nästan desperation, ju. Hade själv 53' som utgångspris på min svarta 320ic i fjol vår, fick 50'... Känns liiite onödigt att skänka bort bilen, med tanke på alla riktiga vrak som är ute för samma pengar - och mer! /Magnus Orsaken till mitt nick:Länk |
|
|
39' låter som ett väldigt bra pris för köparen,för den summan så tror jag att du skulle bli "nerringd" :) Men vill man bli av med den direkt så är det ju inte fel ;) Nä,jag tycker du ska höja priset åtminstone 30%..såg ju verkligt fin ut måste jag säga. Har faktiskt aldrig sett någon som sett ut att vara i ett sådant ypperligt skick. Mvh Janne. |
|
|
du har ju en trevlig bil enligt bilderna helt klart...sedan att du har koll på hela historiken osv osv det är ju kanon... sedan om man kikar på alla "drömmare" som begär uppåt en 50 - 70k för sina bilar som är vrak det är ju bara ocker...vill du bli av med bilen snabbt så ligger du ju hel rätt i pris...fast jag tror att du kunde få mer för den... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 BMW SC #411 |
|
|
39000 anser jag vara ett mycket bra pris för din bil, kanske för billigt om man jämför med andra exemplar som bjuds ut för dyrare pengar och som inte ser så upphetsande ut. Men om du vill hitta rätt köpare som verkligen tar hand om bilen och inte kör den en sommar och sedan säljer den har du nog valt rätt strategi, du kan välja köpare! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ja,det är nu klart att "molle" vill att bilen han säljer hamnar i "goda" händer,men det kan man som jag ser det knappast veta trots att man kanske får ett väldigt gott intryck av en ev. köpare...Men visst,en liten hint om det får man väl vid en försäljning :) Sedan så anser ju jag också att priset kan vara en del i huruvida bilen får det "gott" eller hur man ska skriva.. Mvh Janne. |
|
|
Ok,ser ju hans annons här på börsen,där det faktiskt står "eller till högstbjudande", vilket nog var en bra text att lägga till på en så fin Cab :) Spekulanter lär det nog bli för det utgångspriset hur som haver :) Mvh Janne. |
|
|
Tack för kommentarer. Jo det var uppenbarligen lågt utgångspris för idag blev jag väckt i tidiga ottan av telefonen. Den förste beredd att köpa osedd, nästa ansåg det var en felskrivning och ville veta vad det riktiga priset var osv... Hmh jag var ju egentligen mer ute efter en seriös köpare än att få ut max men visst, högstbjudande gäller ju om det blir fler om kakan. Men jag har sagt att jag inte tar emot några bud förrän i slutet på nästa vecka när jag tagit ut bilen från vinterförvaringen och kan visa den. Jag har inte behov av att bli av med den förrän i höst utan är ute i god tid för att ge en seriös köpare en chans och tid att ta hand om den. Sen är ju kruxet att det finns så få e30 M tech cabbar i Sverige att det är dösvårt att prissätta. Det finns antagligen några till utöver de fem kända i listan Länk. Under det gångna året har jag sett en av cabbarna i listan på annons och då version 798 som har det vävda hellädret för 69000 och den återkom ett par ggr i annonser (Inte full historik och lite ”småhorig” med håltagningar för eftermonterat ljud, sänkt...) så ett högt pris. Men vad gör man när det finns så få bilar att gå på? Börjar lågt så får man se var det hamnar tänkte jag… molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.