|
|
|
|---|---|
|
535 -89. När bilen är varm och körd ett tag i stadstrafik går den orent (4-5 cylindrar) vid lågvarv. Drar jag den sedan så kommer alla cylidrar igen och den går som den ska, även på lågvarav. Kör jag landsväg är allt okay. Tips? | |
|
När servade du bilen sist? Mvh janne. |
|
| Jag servade den för två veckor sedan, men BMW´s fina dator sog inga fel... | |
|
Byttes tändstiften?(kolla på stiften,där kan man "läsa av" hur motorn mår o är inställd)) Kontrollera fördelarlocket o rotorn,bränslefiltret,Luftfiltret.Bränsletrycksreg. Kolla alla slangar till inspr.(kanske någon lossnat?) Luftmängdsmätaren kan BMW mäta upp om man misstänker fel däri.. Kan också vara så att vid tomgång så finns ej tillräcklig spänning till ett par "burkar" o därigenom dålig funktion(ev.tändkabeldefekt) Mina funderingar just nu iaf. Mvh janne. |
|
| kan ju oxå vara att den får mycket för mycket soppa på låga varv så att den surar ner sig.... | |
|
Hittade "BMW diagnos" i bilel från förra servcen (då dom inte hittade felet) där står på "Lambdareglering": <i> Blandningen är för fet. Lambdaregleringen kan inte göra blandningen magrare eftersom regleringsgränsen redan är uppnådd. Felet föreligger in f n inte identiferat sedan 30 starter. Registrerat vid, motorvarvtal 800/min, lastsignal 3.3ms</i> Men inget felmeddelande om Lambdasonden. Vad kan det vara? |
|
|
Låter mysko....Hade samma fenomen på min 323 fram till nyligen,iofs misstände den endast minimalt på tomgång men ändå.Felet i mitt fall var att ventilspelet var för tajt!!Ställde om ventilerna till ett större spel(0,30 ungefär).Nu går bilen som en symaskin igen!!Tilläggas bör att jag renoverade toppen o ställde ventilspelet enl. specifikationer men det skall tydligen vara bättre o köra med större spel än mindre...I vart fall tycker ja mig märka att bilen går ännu bättre nu även om de ticker mer från ventilerna men ändå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.