|
|
|
|---|---|
|
Det måste finnas många på detta eminenta forum som instalerat 6,5" kit i sina E39or.. Jag vore mycket tacksam om jag kunde få tips samt möjliga bilder på hur detta skulle gå till i just dessa bilar. Vad sitter det för storlekar på orginalgögtalarna i dörrarna? Vill att installationen ska synas så lite som möjligt. Foton mottages tacksamt! Tackar! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk | |
|
Finns det verkligen ingen som kan något på detta ämne? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Länk Där har du nånting iaf men det känns inte som någon direkt jättebra lösning att sätta högtalaren free-air |
|
| Orginal sitter det "nästan" 5,25" högtalare, skruvhålen passar till de flesta vanliga 5,25" kit men själva hålet brukar inte riktigt matcha (brukar gå att lösa med lite tätningslist) | |
|
Intressant! Det där var ju en lösning. Är orginal delen bakom högtalaren på bilderna som en "låda" då menar du, eller är den också öppen i bak? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Orginaldelen är en liten sluten låda | |
|
såg det... TACK! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Ser ut som en rätt burkig konstruktion... Inte så konstigt att den inte låter great. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Har sett en annan variant där man helt enkelt har gjort hålen större i originalfästet som sitter i framdörrarna. Ska som om jag hittar den länken igen, det var en komplett byggbeskriving med bilder och allt. Kort sagt så "dremlar" man upp hålet och så får man plats med en 6,5" högtalare. Man får bara se till att man får tag i en som är så grund som möjligt då man inte vill att den ska slå i botten på plastlådan. Han hade för övrigt gjort samma sak med bakhögtalarna med gott resultat. Återkommer med mer info. |
|
|
Sätta en 6.5" i en låda som är alldeles för liten för en 5.25" låter smart....... Lådan i dörren har den fantastiska volymen av 3 liter. Jag bytte till bättre 5-tummare, borrade upp ett 20-tal 5 mm hål i form av ett "ventilationsgaller" och målade lådan tre gånger med Peak-Off. Det blev OK resultat. |
|
|
Tack grabbar! Ser fram emot bilder om du hittar Christoffer. Funderar på att sätta 4" i hålen i dörren och fixa nya till 6,5"... Finns massa volym i de främmre facken i dörren. Vad tror ni om det? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hittade följande länkar med lite bilder. Att det blir bra har jag ingen åsikt om men det var ju tips och bilder på om det redan var gjort som efterfrågades. Kvaliten på jobbet kan man ju ifrågasätta då det inte ser särskilt bra ut på en del bilder men man kan ju göra det bättre i så fall själv. Länk Länk Från dessa länkar finns det sedan lite andra länkar som man kan följa om intresse finns. Men det ger ett hum om hur det är gjort i alla fall. Mycket nöje! Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.