|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vill gärna ha lite mulligare ljud i E39an. Är inte så sugen på att lägga ut flera tusen på ett riktigt sport system då det bara är en 523. Skulle det funka och ta bort U:et och sätta ett rakt rör, samt byta ut slutdämparn mot en två pipig simons därmpare? Eller ändras avgasvärdena så besiktningen blir sur? Jag har ingen lust att skruva tillbaka allt inför besiktningen. Tacksam för synpunkter och förslag. | |
| god vän till mig,har tagit bort den.o satt dit ett rakt rör istället,viserligen en 540ia för att han ville lite mullrigare ljud.han bil gick igenom med god marginal.gäller vell också att lamda o katt är i god kondision.u,et är ju bara en ljud-dämpare... | |
|
Tack för svaret. det låter ju bra. då jag besiktade bilen för ett tag sen var avgasvärdena mycket bra så jag vågar nog chansa. Men det är ju som du säger bara en ljuddämpare så det kan ju inte ha så stor betydelse. |
|
|
Jag har bytt hela mitt systemet efter kattarna mot fullflödande 3" och körde precis igenom besiktningen med följande värde: HC - 0 CO - 0 CO2500 - 0 Lambda - 1,00 Ljuddämparna har alltså inget med avgasvärdet att göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.