|
|
|
|---|---|
|
Bilen är ok maskinellt och all el funkar inga fel meddelande men den startar inte utan hjälp bilen har stått ett tag och laddat ur batteriet,testade med ett nytt 100ah men samma fel bara klickar och det hjälper inte att sätta ström på batteriet men däremot på polerna i motorrumet då starta den och går helt ok inga felmeddelande eller andra skumma el fel kan det vara reläet? | |
|
Kanske dålig jordning bak vid batteriet, eller skadade kablar.. Kolla jordning mellan kaross o motor också. |
|
Ug-Lee |
Har förra ägaren kört med dålig kontakt imellan polkontakernaa å batteriet, så bildas ibland en hinna. kan likna glas, skrapa rent så du ser ny frisk yta. på batteri å polkontakter |
|
Tack för tipset om jordningen. Testade jorden inget resultat men så drog jag plus från batteriet till till plus polen på motor och vroom då gick det så lite närmare felet är jag. Dålig ström till startmotorn? Tacksam för tips vill ut och åka nu. |
|
Ug-Lee |
kolla kontaktytorna |
| Har gjort rent kontakytorna på batteriet ingen skillnad | |
|
Jag skulle gissa på oxid mellan kabel och kabelsko, kan ju bli oxid där också. Kan isåfall hjälpa att böja lite i kabeln där den går in i kabelskon. Isåfall får man pressa om den. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.