|
|
|
|---|---|
| Lämnade in min 330ci cab -01 på recond och när jag hämtade den så hade den tappat navigatorfunktionen. Lampan lyser på själva navigationsenheten men den finns inte med på displayen. Fick rådet av återförsäljaren att koppla ifrån batteriet och har så gjort i ca 1 timme x 2 men det fungerade inte. Någon som har råkat ut för detta och vad göra?? | |
| Jag skulle gissa låg batterispänning eller fukt i navin. Köp en ctekladdare på clas o och ladda batteriet samt åk till bmw för en felkodsläsning. Rekondfirman hjälper nog dig, de bör ha en ansvarsförsäkring om det hänt ngt. Mvh asken | |
|
Hej , detta hände min kompis bil också idag. Han har en 330iA -01 månad 09. Hade navi SW 3-1/40 mjukvaran . Jag skulle hjälpa honom med v 22 uppgradera den till SW 3-1/63. Så helt plötsligt försvann GPS funktionen, och inte nog med detta så blev hela skärmen till den gamla skärmen. Som man har från MK1-2, från -96-01. Vad ska han göra ??????????????? |
|
| Det beror på att du misslyckats med uppdateringen så att navi nu kör utan mjukvara/drivrutiner för skärmen. Prova att uppgradera med en annan version alternativ med ett annat fabrikat på cd skivan , se också till att ha en laddare typ ctek påkopplad under uppgraderingen och noga följa instruktionerna i manualen för mjukvaru uppdateringen. | |
|
Hej, Beror inte det gamla utseendet på att Videomodulen tagit över och nu genererar bilden istället för navigatorn? /Andy |
|
|
Jag ska prova bränna en ny skiva, och som du skrev : Hewi , att ha en laddare på kopplad under uppgraderingen. Men jag tycker att det är konstigt endå , för att jag har uppgraderat min 525 IA -02:a och en annan kompis bil en 530 IA -01 , med SAMMA SKIVA ( v 22 , SW 3-1/63). Det enda problemet vi fick var min kompis 530 -01 , hade inte splitt funktionen. Men brände en CD-key , och problemet var löst.. Vilken vison ska jag tanka hem tycker ni ?? PS . Han har splitt funktionen i sin 330-01. |
|
|
Beronog i första hand på CD-skivan. Läsarna verkar vara känsliga att det fungerar i en bil behöver inte betyda att läsaren i en annan bil gillar skivan. Pröva först med att bränna samma version på en CD-skiva av annat fabrikat och med låg hasighet. ___ //Ulf |
|
|
Hej , grabbar . Har lyckades lösa problemet. Det jag gjorde var att ladda batterit i minst 14 timmar, och provade igen. Allt gick som det skulle ... Slutsats : Se till att batterit är full innan man uppgraderar Navin... Men den flippa ur när du hade batteriladdaren kopplad samtidigt du uppgradera, du var tvungen och koppla bort laddaren. Det var inget fel på skivan..... Hur har det gått för dig : thorbjorn ?????? Tack grabbar ..... |
|
| Då hade du troligen fel typ av laddare(gammal?) som inte klarade av att ge en korrekt reglerad spänning för det står tom i bmw:s manual att du bör ha laddare ansluten under uppgraderingen , kul att du fick iordning på grejorna iallefall ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.