AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.368

Pedaler i alu/kolfiber...är det 240 över det?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Funderar på att sätta in nya pedaler i bilen (e90) och funderar på aluminium- eller kolfiberpedaler...men då sa min kompis att typ alla med volvo 240 gör det...

Är det som han säger eller är det bara trams? Det är väl snyggare med aluminiumpedaler än vanliga standard med gummiöverdrag liksom...?

Givetvis ska man göra som man själv vill men jag vill bara höra lite åsikter..
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ok, du bad om det. Ser jag nåt sånt i en bil tror jag att ägaren är 18-22år. Form och funktion gäller för mig. Skall det vara kolfiber i någonting skall det fylla en funktion. Då skall det vara kolfiber och inte "kolfiberlook" som det mesta krimskramset är. Ren racing och bana där allt annat är bantat så långt det går. Där hör lätta och starka material hemma. Annars blir det lite pubertalt wannabe-stuk över det hela. Nu har du fått en åsikt från en som inte normalt huserar på stylingtråden :)
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Sätt i aluminiumpedaler Du. Har passerat tonåringsstadiet för länge sedan och tycker att var och en får välja vad man vill. Det Du tycker är snyggt är snyggt. Nog tur att vi har olika smak.
Alu-pedaler kan vara snyggt! Kolfiberlook-prylar är bara för fula. Kanske passar i en M3:a, och då skall det vara riktig kolfiber.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag har ju redan yppat min åsikt, som grundar sig på mitt liv och mina erfarenheter. Självklart som easy rider säger skall man ju gå på sin egen känsla. Det är väl ingen slump att det finns så många varianter på inredning och färger och utrustningsalternativ om man tittar på en ny bil. Helt enkelt, och tur som f-n, för att vi alla är olika.
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
vill du ha aluminiumpedaler så sätt dit det, var inte styrd av mode o.s.v. vad är det som säger att det inte ska vara så? jag som pensionär har köpt en Z3 förra våren och sett det finns massor av grejor att "hänga" dit och jag mår bra av att få styra ut min bil som jag vill med acceptabla tillbehör som tillhandahålles, jag har nu under våren satt dit snygga pedaler jag köpt på e-bay ändå har jag inget race-stuk på bilen mer som en lyxupplaga som egentligen inte finns att köpa men min bil är så, utrusta din bil med hjärtat låt inte andra styra hur DIN bil ska se ut
mvh Uffe/bildock
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Själv har jag aluminiumpedaler (inklusive fot och hälstöd (Ultimate pedals)) och trivs j-t bra med dom. Har dessutom en kolfiberhuv, tycker själv den är snygg men det gör inte frugan. Kolfiberläpp dessutom - kanske litet för mkt men det dritter jag i. När sedan kolfiberdiffusern monterats så kanske man inte skall diskutera smak med mig. ;-)
Visa användare
886
bildock
easy rider
precis sådana aluminiumpedaler är det jag har köpt till min Z3,härligt att det finn bilentusiaster som vill gå sin egen väg när det gäller utseendet och inte bara följa ett givet mönster som ett dagsmode utgör
mvh Uffe/bildock
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jo, tänkte att pedalerna passar bra med övriga inredningen som är i borstat stål...ska fundera lite till...vore ganska snyggt med svarta kolfiber-pedaler också...ska fundera lite till!

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hur bra håller sig sådana pedaler fräscha?
Jag skulle kunna tänka mig att byta till fotstöd och pedaler i metall om de är lättare att hålla rena och fräscha, men om de snabbt blir fula av repor eller liknande är det inte lika roligt. Å andra sidan är det inte så kul att hålla fotplatta och pedaler av plast resp. gummi frächa heller.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"Givetvis ska man göra som man själv vill men jag vill bara höra lite åsikter.."

Okej, här kommer en till åsikt.

Helt rätt, alla gör som dom vill.
Om JAG däremot skulle få se det så skulle jag vända mig om eller bita mig i läppen.

Visa användare
886
bildock
varför?
120d
Jag har monterat BMW´s orginal alupedaler i min nya 120d-07 o tycker att det är skitsnyggt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.