|
|
|
|---|---|
| Har inskaffat en uppsättning BMW original radialeker, och är bakdäcken tvärslut, det sitter 255/35-18 i dagsläget, men jag har 2st 235/40-18 liggande, kommer det se konstigt ut jämfört med framdäcken (fram: 8tums fälg med 225/40-18), någon som har gjort samma sak??? | |
|
Lär ju funka. Skillnaden är inte jättestor. Visserligen kan det ju va lite tajt i bak men. Va f-n, testa om det går, du har ju ändå däcken där... |
|
| Jag har haft 225/40-18 på 8,5 tumsfälg. Såg lite stretchat ut, och fälgkanten ligger illa till för trottoarkanterna men det var inga problem. | |
| Har bestämt mig för att leta 255/35-18 istället så det blir som det ska vara... men hitta begagnade såna i bra skick verkar vara omöjligt... köper helllre ett begagnat märkesdäck med >5mm mönster än nya kinesdäck på däckonline... | |
|
Varför inte nya däck av välkänt fabrikat på däckonline? Jag har 2 liggandes om hemma om du har brådis. Du får dom för samma pris. Jag kan beställa nya eftersom jag har en månad på mig innan bilen kommer. "Däckdimension: Dunlop SP SPORT MAXX 255/35 ZR18 94Y XL med fälgskyddslist, dvs kant på sidan av däcket som skyddar fälgen mot t ex vassa trottoarkanter., BSW (So) Antal: 2 Pris per st netto: 1420.40 SEK (1775.50 SEK brutto) ----------------------------------------- Sammanlagt belopp netto: 2840.80 SEK Försändelse netto: 0.00 SEK ----------------------------------------- Sammanlagt belopp netto: 2840.80 SEK 25 % moms 710.20 SEK ----------------------------------------- totalsumma: 3551.00 SEK |
|
| Hehe... ja det löste sig på annat sätt... blev nya M135 fälgar istället... Men tack för all hjälp iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.