AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Har hittat rost på min 330i-01!

TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
När jag tvättade min 330i för några dagar sedan upptäcket jag rost på förardörrens nedre kant, den kommer inifrån så rosten är förmodligen grav också....bilen är 6,5 år gammal så garantin gäller inte heller...

hade ju hoppats att man skulle klara sig några år till åtminstone innan man fick sådana grava rostangrepp...men det här får en ju i besvikelsen att komma att tänka på Japankvalitet a la 70 80 tal, en tröst är i alla fall att huv och baklucka är fina än så länge, svågern har en 2002, och han ska byta huv, känner en annan som har en X5 och han ska också byta dörr, dock på garantin, han klarade sig precis..... hur är det med kvaliteten numer??????
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det verkar vara kittet i falsade skarvar som inte håller måttet. BMW borde ha dragit öronen åt sig och fixat det problemet då det har kostat dom stora pengar. Men problemet spänner ju över ett antal årsmodeller. 2001-2003 verkar vara vanligast.
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
fast pratar man med verkstan så är felet fullständigt unikt, önskar nästan att skyddet var ännu sämre så att felet kommit fram före garantins utgång, och inte 6 månader efter..men det beror sääkert att den bara gått i Sverige i ett år..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Märkligt att verkstäderna verkar ha detta med "har aldrig hänt förut,unikt osv", när vi alla på detta forum bl.a VET att så inte är fallet :/,f-n att det ska vara så svårt att erkänna att det iaf>>>"Inte är helt unikt" t.ex. :/

Mvh Janne.
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Ring runt till de större auktoriserade verkstäderna.
Du borde få det fixat på Goodwill. Stå på dig.. hota med dålig publicitet i värsta fall.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Unikt är det inte... Jag ska få två nya framdörrar samt omlackade sidor. Visade upp min bil ett par dagar innan garantin gick ut och slapp problem.
Jag hade inga grava rostangrepp men ett litet hål i kittet nere i hörnet på ena dörren där man såg att det var brunt under, samt blåsor vid fogen nära gångjärnet på den andra sidan.

Huv och baklucka fick jag förra året...

Jag har varit riktigt petig och den enda grova rosten jag har haft har varit huven. Höger framdörr var inte lika hårt angripen men syntes tydligt (på insidan) om man visste om det.

Att BMW skulle vara mer utsatta än andra tvivlar jag på men visst är det trist att det ska drabba en redan efter ett par år.

All heder åt BMW som verkligen har åtgärdat rosten och inte blundat eller knusslat. Det är bara BMW i Solna som ville mörka mina rostangrepp.
Känns nästan som halva bilen är utbytt snart men det blir en Ditecbehandling när allt är klart samt extra rostskydd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.