AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.252

Hur mycket betalt tar verkstäderna?

Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Ska lämna in min m3 e36 tänkte jag för att få de 2 bränsleslangarna bakom motorn mot torpedväggen bytta. Vad tror ni stora bmw-verkstan här i norrköping tar betalt för en sån procedur? Material borde väl inte gå på mer än en 300kr iaf. Men arbetstiden? Hmm.

Annars då, generellt sätt. Är det svindyrt med diverse enklare byten så som bromsbelägg eller kanske lite justeringar av framvagn och etc?

// från en med tummen mitt handen tydligen
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Dom flesta bilverksteder brukar ta ca 1000kr/timme så billigt är det inte men ta o fråga dom först!

BMW - Beroende Med Wilja!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
De flesta verkstäder har en fast tim penning oberoende vad för slags jobb som görs med undantag för el jobb som har en högre tim penning. För ditt jobb så behöver du inte vända dig till en bmw verkstad utan lyssna runt hos några allbil verkstäder så får du nog ett bättre pris.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
ca 1500+moms i storstad per timme på auktoriserad märkesverkstad.
ca 1100+ moms i mindre städer.
allbilverkstad 600-700 + moms brukar kunna vara normal timpeng.

///MVH Hasso
Länk
Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Oj, det var ena saftiga priser! Har redan beställt tid hos bmw här. mitten av nästa månad var första lediga tid. Ska dock ringa runt lite och höra med verkstäderna här omkring. Någon som kan rekomendera en bra verkstad här i Norrköping?

Mvh Zobra
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Om du vill åka 6 mil så finns pro auto i nyköping.... mycket trevlig bmw-verkstad som oftast har bra priser... ring och prata med dom.

Janne
Jag har lämnat in bil på Biltjänst (Hans Larsson) han är mycket duktig. Han håller till bakom polishuset nere på butängen.

Mvh Tuna
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Tony på Ok-verkstan, stockholmsrondellen... Han e duktig. Ingen auktoriserad mek men han håller på med det mesta. Be honom fixa det utan kvitto så borde du få ett bra pris.
Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Tuna: Låter prima. Jag jobbar på Fredrikdalsgatan så det är ju inte så långt =)

Davido: Tack för tipset, men vill nog helst ha kvitto ifall något skulle hända pga mekandet :)
Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Hej, fick tillbaka bilen idag från Kneipbadens i Norrköping. Biltjänst hade inga tider förrens i slutet av augusti. 3300kr inkl moms gick det på. Saftigt för lite slang :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.