|
|
|
|---|---|
| tjenare. lådan i farsans 730i har pajjat.. letar efter en ny och funderar på vad lådan heter ? och om den sitter i några andra bilar än i 730i ? typ 530 osv ? mvh/v.r | |
| Automat eller manuell? | |
| manuell. hur kunde jag glömma att säga det ? :p tacksam för svar. | |
|
Getrag 260, sitter i 530, 535, 730, 735. Finns väl även Getrag 260 till M20-motorerna, dvs lilla sexan, men de passar INTE mot din motor. Bytte i min 735 i vintras till en låda från en 535 e28 -87. Min bil: Länk |
|
| okey.. hur vet man att man får rätt Getrag 260 då ? om det finns olika ? säljaren kanske inte vet exakt vilken bil den suttit på ? såg en här på autopower utan hål för givare? behövs det till min ? | |
|
I lådan jag köpte var det två hål för givare i sprängkåpan - de behövdes dock inte på min motor, och det skall vara likadant på din motor. Vet inte säljaren vad lådan suttit på för bil så bör du nog undvika i vilket fall som helst - för hur ska han då veta vilket skick den är i ? Vid köp av beg.låda tycker iaf jag att någon form av "garanti" är A och O, inte så jättekul att byta låda så man gör det 2 ggr i tät följd precis ;-) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.