|
|
|
|---|---|
|
jag hade inbrott i min bil där dom blan annat stal nyckeln för att kunna låsa upp låset så att jag kan ta av min dragkrok, och här måste jag säga att BMW har dålig koll trots att det är BMW original så finns ingen information att tillgå för att kunna beställa en ersättnings nyckel, och det som finns att tillgå som reparations sats är att man måste beställa en ny krok med nyckel och lås för c:a 3600:- vilket jag tycker verkar helt absurt, är det någon som har ett vettigt förslag på lösning tex att man bryter upp låset och var i så fall finna ny lås kolv ? går detta lås att bryta upp ? bhöver jag ha lås ? Jag skulle vara hjälpt av tips | |
| Täcker inte försäkringen stölden? | |
| självrisken är 3000:- | |
| Okey men var dragkroksnyckeln det enda som försvann? Står det inte ngn skylt på dragkroken med tillverkar namn så du kan kontakte dem direkt då? | |
| Nej det står absolut ingenting | |
|
Kolla med en låssmed o hör om dom kan tillverka en nyckel kan vara möjligt trots avsaknad av nyckel! Mvh Danne |
|
| Tack för tipset jag kollar | |
| I min 540 satt 2 st. nycklar i en bit frigolit i reservhjulsbaljan! Kanske den ena sitter kvar? | |
| Tyvärr inte jag har kollat | |
|
därimot har jag en lapp på nyckelringen med nyckel ämne, 2 nummer kan det ena vara numret för dragkroksnyckel ? is så fall hur kollar jag detta ? |
|
|
Jag blev av med min nyckel men i instruktionsboken för dragkroken stod nyckelnummret och jag kunde efter mailkontakt beställa nya nycklar direkt från tillverkaren (Oris, Tyskland). Kostade någon hundralapp men ändå bra mycket billigare än 3600... Borde ju finnas något serienummer på dragkroken och på så sätt spåra nyckelnumret eller?? |
|
|
Krille, är det en svart plast bricka på nyckelringen? Det ska stå : Retain this code tag på den. I sånt fall ska du kunna ordna en ny nyckel via låssmeden. Mvh Beemoholist javisst! |
|
|
Hade problem då min EU moppe vart stulen, bodde i sthlm då och då sa låssmeden som sagt (se mitt tidigare inlägg) att har man den så kan man göra en ny nyckel. Beemoholist javisst! |
|
| Tydligen så har BMW ett nyckel kit för att kunna testa ut rätt nyckel, kan vara värt ett frest | |
| Var just inne på BMW för att testa ut vilken nyckel jag skulle ha på min krok, men inte en enda passase trots att påsen med nycklar var för det fabrikat som jag har på min krok så nu blir det väl att borra upp skiten och köpa en ny krok med lås till det facila priset av 3500, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.