AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.190

Montera vindavvisare på Z4

Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Hej!

Tänkte införskaffa en vindavvisare till min Z4 och satte dels in annons på Autopower för att se om ngn vill sälja en begagnad, och så ringde jag BMW och frågade. Tydligen skall vindavvisaren behöva en timmas monteringstid på verkstad, vilket ju låter smått otroligt. Och dyrt! Visst borde detta vara smidigt att göra själv?? Behövs några särskilda delar? Tar tacksamt emot tips!

Mvh,

Linus
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Hej,

Jag tror att anledningen till det är att de inte debiterar kortare monteringstid än en timme oavsett vad som installeras, rätta mig om jag har fel. Det går väldigt snabbt att montera själv. Det finns visserligen två olika vindavvisare men jag kan inte tänka mig att någon tar speciellt lång tid att montera. Jag har en tredjepartsvindavvisare i plexiglas (hade tidigare original) och det tog max 10 min att montera. Rekommenderas varmt förresten, snyggare än original och ger bättre sikt:

Kan köpas av www.roadstersolutions.com för $215 plus frakt. Om det ger bättre resultat än original kan jag inte svära på, men jag besväras inte av vinden i motorvägshastighet.

Så här ser det ut på min bil:

Länk
lu
10
luguber
z4 3.0 -03
Hej

Passive, köpte du du din avvisare frän roadstersolution? Om, vilken leveranstid?
Jag har nyligen köpt min z4 och jämfört med min tidigare bmw, z3, så är det förfärligt "vindigt" i z4:an.

TIA

Luguber
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Hej luguber,

Ursäkta mitt sena svar, har varit fullt upp med midsommarfirande. :)

Japp, jag köpte ifrån roadstersolutions förra sommaren, jag tror det tog ungefär en vecka från min beställning tills jag fick paketet.

Länk
lu
10
luguber
z4 3.0 -03
Hej

Passive, tack för ditt svar.
Jag kunde inte vänta på ditt svar utan beställde tidigare ikväll :-)

Mvh
Luguber
lu
10
luguber
z4 3.0 -03
Fick meddelande idag att vindavvisaren är "skeppad" med usps.
tack för infot Passive.
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Inga problem, du får rapportera vad du tycker om vindavvisaren när den är monterad och provkörd, men jag tror du blir nöjd. :)

Länk
lu
10
luguber
z4 3.0 -03
nu är vindavvisaren importerad och monterad.
vad gäller vindbruset gör det ingen skillnad mot original.
utseendet är ju bara sååå mycket goare. skönhet har inget pris :-)

tack igen Passive för tipset!
[url=Länk
lu
10
luguber
z4 3.0 -03
ouch, bildlänken funkade inte.
nytt försök:

Länk
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Ser bra ut! Kul att du blev nöjd. :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.