AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
777

Barn får inte längre äga bilar

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Länk

Nån mer än jag som spontant utbrister: "ÄNTLIGEN!"

Kanske är jag lite efter som upptäcker detta först nu, men det stod på vägverkets webbsajts framsida.

Att skriva över bilen på sina barn för att slippa böter (och liknande brott) är tammefan nåt av det vidrigaste man kan göra som förälder. På tiden att regeringen satte stopp för skiten.

Wilhelm Svenselius
En klar förbättring av rättsläget. Finns inga rimliga skäl till att ett barn äger en bil. Nu väntar jag med spänning på att det blir straffbart att "tappa" bort passet tiotals gånger (marknadspriset för varje pass uppgår till tusentals kronor) och genast skaffa sig ett nytt.

Mvh
Mikael
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Det bästa med den regeln är att barnet faktiskt fortfarande står som ägare men utan ekonomiskt ansvar... min son skulle bli väldigt lessen om han inte fick äga sin egen bil.

Så det hindrar ju folk från att skuldsätta barnen vilket många har gjort... hoppas bara att skulderna per automatik går över på vårdnadshavaren.. alltså dom skulder som uppkommit innan ändringen.

Janne
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
dom vakna till tillslut! värkligen på tiden...
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Föräldrar som bär sig åt på detta vis skall EJ ha barn!
Hoppas som tidigare inlägg att dom får reda ut sin egen skit nu när regelverket ändras.

Tänk att starta sitt liv skuldsatt?

/L
Tidigare har det inte varit möjligt att få igenom en lag retroaktivt men det är nya tider i landet min vän!

Tja, alla kanske inte skriver bilen på barnen för att samla felparkeringsavgifter men jag tycker iaf att det går åt rätt håll. Nästa steg kanske kan bli att ta körkort, bil OCH barn av rattfyllerister, sådana föräldrar ska barnen inte heller ha.

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.