|
|
|
|---|---|
|
Har en liten fråga det finns nått form av skydd under reservhjulet på baljan jag undrar om nån vet vart man kan köpa sånt eller ni har nått annat tips hur jag kan göra genom att skydda hela baljan hjulet ligger i?? MVH Palle | |
| har alldrig sett något sådant,finns det verkligen?du kan ju annars ta 3styckna gummi kuddar som är ca 1 cm tjocka o limma dit.det funkar ju.välkommen till forumet... | |
| tackar:) men jag vill täcka hela ytan under hjulet där finns ett litet skydd under så tänkte kolla här inne om nån hade tips på vad man kan lägga där. | |
| du kan ju lägga dit en nålfilstmatta,som man har på källar golv som andas... | |
| låter som en bra idé vart kan man handla en sådan då? | |
| där dom säljer plastgolv,heltäckningsmattor o golv osv..k-rauta,byggvaruhus... | |
| Utan att vara näsvis, men är inte redan reservdäcket av gummi? | |
| men fälgen är inte det o det kommer ner grus o skit ibland så vill jag skydda baljan helt från att det blir repigt o sen kommer rosten. | |
| Ok! Om fälgarna är breda i förhållande till däckbredden kan ju fälgen bottna. Tror ju inte att det är någon fara så länge reservhjulet sitter där. Då kommer ju inget grus mellan. Men annars är nog iden med tre gummibitar inte så tokig. Eller spraya hela baljan med body (som på tröskellådorna). Det har ju även lite ljuddämpande effekt. | |
| Som E39-ägare sedan några år skulle jag dock inte oroa mig för rost i reservhjulsbaljan. Däremot hålla noggrann koll på kittade plåtfalsar i framför allt huv baklucka och runt tanklock. Det är problemområden som åtgärdas på garantin som good-will från BMW och är inte allt för ovanligt. | |
| huv är bytt,resten är okej änså länge,har ett 17" reservhjul och där har kommit in lite grus i min balja så vill inte att det ska ligga o repa om det skulle komma in nångång i framtiden,men tror min far har hittat en lösning:) | |
| men kom gärna med ideer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.