|
|
|
|---|---|
|
ursakta stavningen men ar pa semester i grekland :), nu till grejen, ar sa att jag vill vetea om nagon vet exakt hur mycket olja de gar i motorn pa en m3 gt, sedan undrar jag vilka givare och dyligt som styr tandspolarna, forutom sjalva huvud styrenheten, finns de tex en tand platta eller liknande som audi har till sina spolar, aven pa bmw, har lite problem med tandningen och hog bransle for brukning | |
|
Det står att det går 7 liter i vanlig 3,0l, kollade i mitt autodata men fick inte fram nån spec lista på gt:n. Ska nog vara lika mycket i gt:n När jag bytte olja och filter i min m3-94 så gick det i ca 6,3liter. |
|
| gt har väl ett annat oljetråg, med skvalpskydd??? | |
| då kanske det går lika mycket i den som 3,2l den går det 5,5liter?? enligt mitt autodata program | |
| livar upp denna tråd men är tvungen att rekomendera castrol.se, där kan man se på rek. tabeller om vad du ska ha för olja i motor, växellåda, bakaxel.... m.m. det varierar med info mellan bilmodeller men vi använder de när vi säljer olja till kunder. (Jobbar på autoexperten) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.