|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min BMW handlare vill påstå att jag endast kan nyttja BMW:s orginal 17¨ M-fälgar (=Till förra M3 generationen) som vinterfälg till min M3. Kan detta vara möjligt? Det enda jag kan tänka mig är att RDC funktionen inte fungerar korrekt. Är det någon som kan hjälpa mig reda ut begreppen. Tack på förhand! | |
|
Tror att det stämmer, pga bromsskivornas storlek är 17" minimum på m modellerna. du kan även använda vissa andra fälgar 17&18" stdfälg. Som kompletthjul finns nog bara msportfälgar att tillgå. Maila mig privat kan vi utvidgad den här diskussionen om du undrar mer. Mvh Asken |
|
|
Alla 17" fälgar med rätt ET passar m3:an BMW rekomenderar 7/ 17" på vinter fälgar. Jag själv Kör med Hamans hm1 8/17" med 38 i Et. En ren bil går snabbare!! |
|
|
Observera att det är olika ET på fram och bakhjulen på nya M3:an, jag jagade runt i höstas och letade alternativ till orginalfälgarna, om du söker kanske du hittar tråden här i forumet. /Håkan P.S Jag hittade inga som jag tyckte var bättre än orginalfälgarna, men sortimentet kanske har förbättrats nu. D.S |
|
|
andrkv, Jag har ev ett par nya BMW M68 med rätt ET till din bil som jag ska sälja. Jag mailar dig! /RS2 |
|
|
Tack alla! RS2, jag är intresserad, maila mig... Mvh AK |
|
| Jag har sett 17x7 tum original fälg i plåt till e46 borde passa även din. Du kanske vill ha aluminium, men det motsäger i alla fall bmw handlarens ord. | |
| Som sagt så är det inte samma inpressning bak som på övriga E46:or så dessa plåtfälgar passar isf bara fram. | |
|
Finns ju rätt många eftermarknadsfälgar som passar, framförallt i 18 och 19 tum. Att bara BMWs egna skulle passa är lögn. Dessutom är BMWs vinterfälgar skittunga. Du kan få köpa mina om du vill. |
|
|
Jag tror att BBS 17" RK eller RC är bland de lättaste vinterfälgar man kan hitta till denna bil. Man köper vanliga E46 fälgar fram och E39 fälgar bak som man byter centreringsringen på så att man får rätt ET fram och bak. Optimala vinterfälgar och man har ett stort utbud av däck att välja på. Fick detta tipset av OCL/Brorsons men jag har inte testat själv så att jag kan skriva under på att det verkligen fungerar i praktiken. /RS2 |
|
|
Jag har mina R-däck på BBS RC, förvisso 18-tum, men det funkar utmärkt. Om man har tänkt att byta bromsar till Movit, Brembo, etc. så bör man satsa på 18-tumsfälgar även till vinterdäcken. |
|
|
Hmm. Plåtisar på en M3 kan aldrig vara rätt, men alternativet med att byta centreringsringen verkar onekligen som ett smakfullt alternativ. Utbudet blir genast roligare. De M3 jag sett med 17¨ vinter hamnar bakhjulen väldigt långt in i hjulhusen. Har någon provat med spacers för att få ut dem ett par cm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.