|
|
|
|---|---|
|
Det har börjat gneka och gnälla från det högra bakre hjulhuset på min -93 520 Touring. Det räcker att jag tar tag i skärmen och "juckar" lite så gnekar det. Jag har nyligen bytt scilentblocken i bakaxeln så det är nog inte det som är problemet. Är det dämparen, eller kan det vara något annat som är slut? /Olle D Olle D | |
|
.... jag menade vänster bakre hjulhus, om det är någon skilnad! Olle D |
|
|
Kan det vara pitman armen? Nr 6 här: Länk Det var det på min och det knakade vid varenda rörelse i bakvagnen. PeterB Länk |
|
|
560:- st hos www.waarwest.se Länk |
|
|
Vad bra! Finns det något speciellt knep för att kolla detta eller är det bara att hissa upp bilen, gunga och lyssna? Tack för tipset... Olle D |
|
|
Lägger man handen på när man gungar bilen så känns det tydligt. Jag hissade upp och ner tills jag kände detta. Jag hade även hittat en del matnyttigt här genom sökfunktionen, så jag visste vad jag tittade efter så att säga. Här finns den för 450:- (Kallas här "Bussning Styrlänkarm") Länk Ganska enkel att byta, dock bra med extra garagedomkraft. PeterB Länk |
|
|
Kanon, jag skall åka och kolla detta så fort som möjlig. Extremt irriterande när det gnekar och gnäller.... Tack för hjälpen /Olle D Olle D |
|
|
Jag hade "gnekande" på höger sida och det var mycket riktigt pitman-armen. Gummidamasken var trasig och smuts/vatten hade tagit sig in. Det lät extra mycket vintertid, troligen pga att vattnet frös. Efter byte blev det helt tyst. BMW tar iaf runt 750.- som upplysning. Mvh Rasmus |
|
|
Efter koll så kan man konstatera ett solklart fall av trasig pitman arm. Har beställt två nya (för ca 450 kr inkl frakt) på ebay UK. Olle D |
|
|
hej det kan vara stötdämpare lagringen också det var det på min har nyss bytt dom då gnisslar den också när du gungar bilen kostar 260 kr st plus 30 min byte vem behöver bromsar när man kör diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.