|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med växellådan på min 540 e34. Det gäller en manuell låda. Spaken känns slapp och ganska odistinkt när man växlar, och ibland när man tror att man har fått i ettan, så har man i själva verket inte det och man "putsar" dreven lite i onödan. Detta gäller även tvåan ibland. Ibland fast man har kopplingen nedtryckt kan samma problem uppträda. Jag rådfrågar autopowers expertis, kan det vara så att det är fel på länkaget till lådan, och synkringarna? Håller ni med mig, så leder detta till en följdfråga, vad skulle detta kunna kosta att få åtgärdat? MVH Andreas | |
| kan vara synkringarna..är växelspaken något sladdrig också?? | |
|
Ja den är lite sladdrig. MVH Andreas |
|
| byt ut samtliga bussningar i växellänkaget oringar o plastchims.kostar inte mycket o köpa på bmw.rätt enkelt o byta,fast lite pilligt är det.ta detta först innan du misstänker synkringarna.kan ju vara onödigt ifall det bara skulla vara detta simpla ingrepp... | |
|
Förhoppningsvis har du rätt. Hur kommer jag enklast åt länkaget? MVH Andreas |
|
| det mesta får du ta under bilen,o det andra byter du innefrån o lyfter på växel-damasken... | |
|
Har kört bilen och jag tror att de är ett dåligt länkage och en dålig tidigare ägare som sumpat växligar! När ja växlade snabbt mellan 1an och 2an blev de ett ljud som påminner om slitna synkringar. Men byt alla bussningar i länkaget så kanske de iallafall är lättare att få i växeln rätt! /Oliver |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.