|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Man får skicka boxen till Norge om man monterar kompressorkittet själv från Esstuning eller åka dit och få det fixat.Att en stockholmsfirma skulle han nån inblandningen i detta ??? MVH Hasso |
| Hur går det på bilprovningen då. | |
| Då jag inte vill att ni ska få informationen från någon mellanhand (mig) så tycker jag att ni pratar med Asbjörn eller Hans-Petter på ESS i Norge, så kommer ni att förstå hur det ligger till. Lite information kan jag dock lägga till här: det finns fler Tuning firmor i Stockholm än JWR. | |
|
Angående väntan på ratt. BMW har en tendens att 'glömma' att leverera reservdelar ibland. Vilket gör att externa verkstäder kan hamna i dålig dager av den anledningen. |
|
|
-> 330xiA, snabel a och ni andra Jag blev lite fundersam när jag läste att JWR står för programvaran till ESS då jag hört från ganska säker källa att Turbocenter gör det. Vilket är korrekt? Jag anar att det även var det du var inne på snabel a! |
|
| Har faktiskt för mig att det är Turbocenter som gör programmvarorna till ESS Kompressorsatser. Sedan kan man ju nämna att JWR och Turbocenter har ett ganska tätt sammarbete på vissa områden. | |
| Matte: Rätt! | |
| Samarbetet mellan JWR och Turbocenter är väl mest att Claus på Tc var "lärjunge" på JWR långt innan Tc startades.. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Min uppgifter kommer direkt på en offertförfrågen till ESStuning (528) ,antingen de fixar boxen där, medans man väntar.altenativet är att man skickar den till dom. enligt de uppgifter och svar jag fick från Asbjörn. (Jänkare overthere vet inte ens var Norge och Sverige ligger, det går isbjörnar på gatorna osv. :)) Men visst det finns säkert de som är missnöjda. Det finns det väl alltid. Ska förhoppningsvis titta lite närmare på en nyinstallation i eftermiddag som passerar på väg hem från Norge. MVH Hasso |
| Hasso: E-posta mig privat om du vill veta detaljerna eller prata med As**n när du träffar honom så får du reda på mer. | |
@.a Har lagt de planerna på hyllan då jag fick besök av en mycket fin 540-00 för ett par veckor sedan som hade 935 mil på mätaren sedan ny.Min fd 528-ägare. Tror nog att jag sparar slanten till den istället. Om han nu ska byta till nått nytt, om ett par år, så har jag första tjing:)) MVH Hasso |
| Oj matte var snabbare, skrev mitt medans du postade 11.09 / 11.10 | |
|
330xiA: Efter att jag fick uppleva ett fegt påhopp i en annan tråd som egentligen handlade om denna tråd, så använder jag mig inte utav forumet längre. Jag tappade helt enkelt intresset för det, samt tron på att kunna hålla en relevant diskussion i ämnet. Däremot så väcktes mitt intresse när jag fick ett e-brev och såg ditt inlägg om JWR, jag ville nämligen kolla om du viste något som jag inte redan viste om. Att jag sedan ber Hasso att e-posta mig privat beror på att jag inte vill blanda in denna tråd om JWR i informationen om hur det går till med boxarna från ESS. Det blir lätt så att mina (och nu även din) erfarenheter av JWR:s enormt undermåliga kunskaper om hur man hanterar kunder, överskuggar en sådan diskussion. Därav anledningen till att jag inte går vidare här. Jag har med andra ord inga hemligheter när det gäller detta utan bara fakta efter mer än ett år med kompressor... |
|
|
Ja kan ju tillägga det jag vet, självklart är ESS lite rädda om sin programvara och vill själva programmera bilarna så att inte "nya" kompressorsatser dyker upp från Nisses tuning i bromölla. det kostar ju en del tid att mappa upp en bil, vad jag vet så har Turbocenter bidragit med en del till mappningen till E34, det är inte så att TTR "gjort" den utan att firmorna i branchen "byter grejor med varandra" helt enkelt. om firma A har ett knep för varvtalsstoppet och firma B har ett knep för hastighetsspärren så byter man med varandra, eftersom biltillverkarna hela tiden utvecklar sitt skydd mot "tuners" så är detta en process som hela tiden pågår. Och det är alltså så det ligger till i ovanstående fall. ESS har alltså själva tagit fram sin mjukvara, givetvis med lite hjälp här och var, helt naturligt alltså. |
|
|
Som precis hemkommen från Norge och med nymonterad ESS kompressorsats(MEGET FÖRNÖJT BLEV JEG:) så kan jag bara verifiera att det är ESS som fixar till boxarna och ingen JWR:) Tack till snabel a för att du lett mig in i fållan, jag fattar inte att jag inte gjort detta förr. Nu rockar det fett under huven:) Eller vad säger du hasso?:) Tacka stefan för R134a supen förresten:) Mvh Asken |
|
Det var länge sedan Hjälmarrakan avverkades så snabbt:)) Skitkul och imponerande. Länk Det var väl det enda som hände av värde i Örebro idag. förutom att du slapp svettas resten av vägen. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.