AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.990

Jurgen Weise Racing.

Sida 2 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Are you a smart(_!_)?:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Eftersom jag själv vill bli bemött på ett professionellt sätt i en arbetsrelation så vill jag komma med en rättelse: De felmonterade delarna i motorrummet kan en tredjepart vara inblandad i, då de har erkänt att detta skulle kunna vara fallet men de är inte riktigt säkra på det.
Faktum kvarstår: att det som var väsentligt i mitt möte med JWR fortfarande är olöst... men jag vill att rätt ska vara rätt.

Ps. Kan också meddela att jag har fått ett flertal privata e-brev där folk berättar liknande saker som jag har upplevt med JWR, så åter igen: jag är tydligen inte ensam.
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Jag var för första gången där i Måndags, även den sista.

Skulle enbart få en så enkel sak som chip uträttat.
Men fick ett oseriöst och nonchalant intryck efter detta besök.
Händelse förlopp:
Kommer på utsatt tid till JWR. Jag hade tänkt mig en "rolig timme" eller så, att få stå i en BMW verkstad med en massa fina bilar inkluderat min PÄRLA.

För på telefon så var det ett så enkelt ingrepp "tar max en timme".
Väl där så springer tjejen in i verkstaden för att lyssna. Kommer ut igen och säger: Det tar 3-4 fyra timmar sånt där, så ni kan komma tillbaka.

Tycker det verkar långt så jag såger att jag fått uppgift att det ska ta en timme eller så. Det hela avslutas med att jag får komma tillbaka vid 11-tiden (2 timmar). När jag kommer tillbaka vid 11.30 så är bilen inne i verkstaden. Jippi tänker jag, nu får jag gå in och titta när dom pysslar om min pärla.

Blir väldigt förvånad när jag får ett nej, men accepterar.Hade väldigt gärna gjort det. Står som ett fån och väntar utanför.

Till slut kommer bilen ut. Frågar då Jürgen, var allt okej?
- Allt okej?
- Ja, var avgasvärden och dylikt (provkört mm) bra
- Nä, sånt behöver man inte kolla
Ja ja tänkte jag, och gick in igen för att betala.

Väl inne så så säger tjejen, Kvitto? det får du ta med Itsfun.
Jaha, jag får inte komma in i verkstaden och jag får inget kvitto, hur vet jag att dom gjort nåt över huvudtaget. det enda jag såg var att min motorhuv var uppe, chip är ju känt att det är svårt att märka nån skillnad. Jag kanske då också skulle ha fått tillbaka mitt orginalchip.
Kändes som att jag dessutom skulle gett pengen till Itsfun för det var där jag kunde fått kvitto.

Slutkontenta:
Jag är en missnöjd kund som känner mig "lurad" har inga som helst bevis på att jag fått ett chip.

Tror i försig inte att JWR är en oseriös firma, det är inte det jag vill framlägga, men lite bättre än så här skulle det nog kunna funka.

Kimpa
Familje Racern
netsix
Jag skall inte vara försvarsadvokat, men jag vet att många mekaniker, våra inräknade, vill inte ha kunder som står och tittar på vad dom gör. Om jag inte har helt fel så står det tom en lapp hos JWR där dom säger att dom inte vill ha kunder i verkstaden.
Att han sedan inte vill ge kvitto när man gått igenom itsfun och endast betalar 1500:- är ju ganska förståligt, inte så sjysst att skriva ut offentligt.
Men som sagt jag vill inte sitta och försvara JWR om ni är missnöjda med honom, men vissa grejer förstår jag och vissa inte.

/netsix

Länk

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Netsix: Jag hoppas verkligen inte att kommentaren om "kunder i verkstaden" var ämnad åt mig, eller?
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
netsix:

angående mitt besök, själva hanteringen av mig det är det jag irriterar mig på. Frågan om "kvittot" är en bisak, hade jag fått komma in mm, så hade jag inte tänkt på det på samma sätt. Kombinationen inte komma in och inget kvitto retade mig lite.
Vill "rätta" mig själv:
JAG TROR INTE PÅ NÅTT SÄTT ATT JAG INTE FÅTT ETT CHIP.
Så seriös anser jag utan vetskap att JWR är.

Har en känsla av att JWR är duktigare på Motorer än kundvård; därav denna disskution
Troligtvis så blir det Bmw-Nacka för mig nästa gång även fast jag bor 1km från JWR.

Kimpa
Familje Racern
netsix
Vad menar du då snabel a, det jag skrev var ett svar på kimpa 328.
Jag vet själv av egen erfarenhet att det är väldigt jobbigt och besvärande att ha kunder som står och kollar vart enda steg man tar.

/netsix

Länk

netsix
Kimpa328

Det finns en som är duktig i bagarmossen om du inte vill använda dig av JWR igen.
G.W engineering
Göran Wallinder
Tel: 08-6595520
Jag bor oxå i Tyresö, vad är det för färg på din bil. Kanske man sett dej någon gång eller gör det i framtiden.

/netsix

Länk

Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Tackar för den,låter bättre med bagarmossen.

Har en Madeiraviolettmetallic (blålila) Kombi med silver M3-speglar
Vi syns väl på vägarna .

Finns bilder på www.bmwmpower.nu under medlemsbilder

Kimpa
Familje Racern
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kimpa 328. Du valde det billigaste sättet att chipsa på, itsfun. Då tycker jag inte du kan svartmåla JWR som utför det åt itsfun. Det ser inte jag som sakligt.
Mvh
Asken
Jag kan även tillägga att jag fått ett antal ebrev med nöjda kunder ifrån JWR, tack för dessa. Ingen nämnd och ingen glömd.
netsix
Kimpa328

Hade du en Ford Thunderbird för ett par år sen?
Isåfall gick vi nog på föräldrargruppen (eller vad det heter) tillsammans.

/netsix

Länk

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Netsix: Eftersom du inte skrev någon "motagare" på ditt inlägg så viste jag inte om det var mig du syftade på eller inte. Nu vet jag bättre…
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Asken:
Billigaste sättet må det vara, men hade jag tagit kontakt med JWR dirket hade det kostat 3500.-(samma prisklass som Motornord).
Och jag hade med all säkerhet fått samma service som jag fick nu.

Kimpa
Familje Racern
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Netsix:
Stämmer nog ganska bra !! Farsan har en Åskfågel.
Tror nog att jag vet vem du är,
körde en Silver Merca Coupe´ va?

Kimpa
Familje Racern
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag har två besök inbokade inom två veckor hos JWR. Återkommer med en kortare redogörelse senare.
Asken ! Varför inte prova Bil & Motorteknik i Huddinge (Per Larsson). Har själv servat där ett antal ggr. med mycket positivt bemötande och kunnande.
netsix
Kimpa328

Ja, jag körde MB coupe förut. Men färgen var bornit (grålilametallic).
Jaha, du liksom jag har sett ljuset och förstått vad man skall köra för bil. Du hade väl en liten till på gång, får ni plats i vagnen.

/netsix

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Netsix:får ni plats ivagnen?? Är man bilnasare så är man:)))Icke något tillfälle får missas eller?

MVH
Hasso
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Efter mitt (mina) besök hos JWR har jag bara positiva erfarenheter. Den äldre "herren" som jobbar där kanske inte skulle få en 5:a i charmkurs. Men det personliga mottagandet av Jürgen, samt hans givmildhet att dela med sig av sina kunskaper (som bla. löste mitt "startmotor" problem) gör att jag är nöjd.
Priserna (timdebiteringen) hos JWR tål också en jämförelse mot övriga i stockhomsregionen.
Vad sägs om en Inspection 1 för 3000:- eller en 2:a för 4000:- (gäller 740-E32).
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
330xiA: Eftersom jag har kompressor från ESS (och stålomspunna bromsslangar) så undrar jag vad du baserar informationen om att J.W. skulle ha gjort hela mjukvaran till din eventuellt kommande kompressorsatts?
330xiA

Är det samma pris som i Norge när JWR monterar kompressorn, iså fall kan det ju vara enklare att göra det här. Bor en kilometer ifrån honom så det blir nära :)

/Bimmerman

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.