AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.989

Jurgen Weise Racing.

Sida 1 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har hört en hel del gott om honom här tidigare på forumet. Han skall vara en hejare på BMW. Har några av forumets användare servat hos han och vad var utfallet, hur låg han prismässigt? Jag funderar på att på prova han. Tacksam för Era erfarenheter.
Mvh Asken

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Asken, efter att bl.a. ha läst ditt reportage om bilrekonditionering så uppfattar jag dig som en människa som är mån om din bil. Därför delar jag gärna med mig av mina erfarenheter av Jörgen Weise Racing och Jörgen själv, så att du har en möjlighet att bilda dig en uppfattning innan du kontaktar JWR.

Jag liksom du har en bil som kräver lite omsorg för att jag ska vara nöjda, så därför har jag letat efter en bilreparatör som kan hantera min bil på ett sätt som jag tycker är acceptabelt. Vad är då acceptabelt för mig? Jo, bland annat att man utför de reparationer som man har kommit överens om och inom den tidsramen som man har satt upp, vilket jag inte tycker är för mycket begärt.

För att göra en lång historia lite kortare så kan jag bara berätta om ett av mina besök nyligen hos JWR:

Det börjar med att jag kontaktar Jörgen för att få om möjligt bättre bromsar än original monterade på bilen. Jag får till svars att original bromsar håller bra vilket jag tycker är konstigt sagt av en man som ska vara så duktig på BMW, eftersom han vet mycket väl att bilen ger ifrån sig 400+hk. Det slutar med att jag faxar över en lista en vecka innan utsatt servicetid på saker som ska reppareras och bytas. Jag ringer JWR efter några dagar för att konfirmera att allt står rätt till med den listan så att det inte är några problem när jag kommer dit, personen jag pratar med säger –"Inga problem, va här kl 07.00 så fixar vi resten"....

Jag åker fem mil för att kunna befinna mig hos JWR på utsatt tid 07.00. När jag kommer dit så finns INGA utav de delar som jag har beställt till servicen på plats. En och en halv timme senare: 08.30 åker bilen upp på lyften och mekanikern börjar jobba med det som gick att gör eftersom jag hade med mig eget material som skulle installeras på bilen. Nu hör till saken att bilen som sagt var är lite speciell, och i och med det så skulle Jörgen vara inblandad i en felsökning av styrboxen m.m. samt att han skulle ta del av en testrapport om tändspolarna på bilen som jag hade låtit en auktoriserad BMW verkstad utföra (1700:-) på Jörgens inrådan dagen innan. När Jörgen behagar att befinna sig på verkstaden så är han inte ett dugg intresserad av att hjälpa mig som vi hade kommit överens om, bara det börjar gör mig irriterad. Om jag inte behövde hans hjälp kunde jag vänt mig till den auktoriserad BMW verkstad som ligger 1,5 mil från mig...

Här i mellan så händer en massa saker på verkstaden som får mig att börja fundera på om jag inte ska be dom ta ner bilen och avbryta jobbet så att jag kan åka någon annanstans och serva bilen. (för mycket för att ta upp här)

Det sluta med att jag får hämta bilen kl14.30 med förklaringen att vi hinner inte mer... Följande reparationer blev INTE utförda den dagen hos JWR fast det var överenskommet innan: Oljebyte, Byte av olja i växellådan, Komplett byte av bromssystem bak, Balansering av bakhjulen, Fyrhjulsinställning, Omprogrammering av styrboxen... Hmmm behöver jag säga mer???.

Jag säger till verkstadsmannen att jag inte är nöjd med det så kallade service som ni har utfört på min bil... Jag får då till svar –”att vill jag vara nöjd så får jag komma tillbaks om en veck så ska vi slutföra reparationerna... (en vecka!!!)

Efter att kommit hem (fly förbannad) så började jag ringa runt i vänskapskretsen och fråga om fler har varit med om detta? Och döm om min förvåning när jag bland annat får höra om en kund som skulle få sin bil chiptrimad hos JWR, kunden bor i Norrtälje och får åka fram och tillbaks fyra (4) gånger till JWR för att få jobbet utfört utan att JWR lyckas. Kunden får bland annat höra från Jörgen att –"jag har inte tid med din bil idag, jag har fått andra jobb" då har kunden alltså åkt till JWR för en bokad tid och får vända hem, detta sker 4 gånger alltså!!!.

Jag ber om ursäkt Asken om detta blev lite långt men jag kan stå för varje ord som jag har tagit upp här och mer därtill. Dessutom så pratade jag med en av JWR:s anställda som berättade för mig att service har sjunkigt markant sedan de bytte lokal och fick en ny kundmottagare.

Jag har aldrig blivigt så illa behandlad av en bilverkstad som när jag besökte JWR, och skulle därmed inte kunna rekommendera JWR till dig eller någon typ av kund oavsett om det gäller standardservice eller special byggen.

Jag kan samtidigt passa på att berätta att jag lyfter på motorhuven när jag står på BMW dagen efter och får se att båda luftintagen i bilen är felmonterade dessutom så är en gummibussning förstörd, och en packning på motorn sitter felmonterad. Service killen på BMW bara skakade på huvudet när han får se vad som har hänt...

:( :( :(
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Många goda rykten raseras lätt om någon utförligt berättar något annat. Alla säger att JW är så bra, men ingen jag känner har anlitat honom...
netsix
Jag har anlitat JWR för chiptrimning och var j-vligt nöjd till skillnad mot snabel och hans vän. Han sa till mig att lämna bilen kl.08.00 och jag var där utsatt tid. Han tog in min bil på verkstsaden och chippade den på en gång. Jag frågade hur lång tid detr skulle ta 45 min sa han, så jag väntade tills den var klar och som sagt efter 45 min var bilen klar och jag kunde åka.
Jag har hört mycket bra om honom, aldrig något negativt. Förutom det som snabel a skrev.Skulle oxå tro att bromsarna för en 99 540 skulle vara optimerade för den bilen, men det är klart det finns säkert alltid värre saker.
Vi har egen verkstad på jobbet och jag vet att man ibland inte får grejer på utsatt tid av leverantören. Det är även svårt i vissa fall att beställa delar innan man får se bilen iom att man har svårt att på ett papper att avgöra vad som behöver bytas, utan man måste kolla på bilen. Har även hört att JWR har bland dom bästa priserna i Sthlm vad gäller insp. 1 o 2.

/netsix

Länk

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Netsix: Ja betvivlar inte en sekund att JWR också har nöjda kunder, därför gör det mig ännu mer förbryllad att jag med flera har råkat så illa ut då Jörgen som sagt var tydligen ska vara så bra som du säger. Jag skulle vara väldigt intresserad av att höra från andra kunder som har gjort ett större jobb en än chiptrimning hos JWR, då jag anser att en chiptrimning knappast kan ses som något bevis på mekanisk kompetens. När du utförde din chiptrimning gjorde du det då i JWR:s gamla lokaler eller deras nya i Tyresö?

Jag ber om ursäkta Netsix om det inte riktigt framgick för dig i mitt förra att min bil är KRAFTIGT modifierad och därmed har 400+hk i bilen, inte ens de som har nya M5:an E39 är nöjda med original bromsarna (för mer aktiv körning) så kan du förklara för mig hur mina 540 original bromsar skulle på något sätt vara bättre t.ex. Movits m.fl. Som jag nämnde i mitt inlägg så sökte jag mig till JWR för att få specialkompetens, men fick lika mycket hjälp som om jag skulle ha ställt bilen i en ”gör det själv hall” på OK.

Jag driver flera företag som alla handskas med olika former av in och ut –leveranser och jag vet också om att man kan få problem med leveranser. Men för det första så säger man inte till kunden att allt är under kontroll när man inte ens har varorna hemma, och skulle man mot förmoda få problem med leveranserna så ringer man åtminstone kunden och säger det. Jag hade hellre velat fått ett samtal om att inte varorna var hemma så jag hade en möjlighet att komma till JWR vid ett senare tillfälle för att få ALLT utfört, då pengar inte är mitt största problem i livet utan tiden. Dessutom så får du inte glömma bort att jag faxade JWR med en lista på vad som skulle utföras, och vad i meningen: -”Byte av växellådsolja” eller –”balans av bakhjulen” tycker du att man kan missuppfatta så katastrofalt så man inte utför det?

Uppfattningen att JWR skulle vara bäst på service 1 & 2 kan ha och göra med att JWR är de enda utanför auktoriserade BMW verkstäder som har en nästan komplett DIS utrustning och kan med dess lokaler och personal ha en lägre kostnad än vad t.ex. BMW Solna kan ha. Jörgen har tidigare jobbat inom BMW för många år sedan och har där byggt upp ett kontaktnät som har gjort att han har kunnat tillskansa sig en utrustning som han egentligen inte skulle ha tillgång till, dessutom så har en auktoriserad BMW verkstad kontinuerligt sin personal vidareutbildning. Men detta är ett helt annat ämne Netsix....

Tro inte att jag inte känner till JWR och att jag på något sätt försöker smutskasta företaget utan anledning, skulle jag ha för avsikt att misskreditera JWR så skulle jag för det första ha öppnat upp den här tråden själv för flera dagar sedan när jag blev utsatt för händelsen, dessutom så skulle jag kunna inte ha tagit mig besväret att vända mig till JWR med ett brev där jag förklarar vad jag tycker om JWR. Dessutom så har jag information som du inte skulle vilja veta och som jag tycker inte har med saken att göra här men som samtigit skulle kunna få JWR att framstå som mycket osseriösa.

Kan du också förklara för mig varför jag inte fick detaljerna i motorrummet tillbaks monterade på ett korrekt sätt? Det har ju ingen ting med eventuella uteblivna leveranser att göra eller hur...

JWR kanske har ett par nöjda kunder men mitt råd till Asken är fortfarande att vänd dig till en annan verkstad för kompetent service och professionellt bemötande...

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Netsix: Förutom några stavfel så vill jag rätta mig själv:
"dessutom så skulle jag kunna inte ha tagit mig besväret att vända mig till JWR"

ska vara

"dessutom så skulle jag inte ha tagit mig besväret att vända mig till JWR"
netsix
Det var i Tyresö jag var, bor där så det var ju runt knuten :) . Jag tror alla verkstäder i det här landet har missnöjda kunder, spelar nog ingen roll vart man lämnar bilen utan det finns nog en kund överallt som behandlats illa. Tråkigt men förmodling så stämmer det. Jurgen kollade tom milen gratis medan jag var där :).
Att dom monterade detaljer i motorutrymmet fel verkar vara otroligt, men men.
Jag tror inte att Asken behöver vara speciellt nervös av att lämna bilen hos JWR, som sagt jag har inte hört något negativt tidigare.
Om du Asken blir tveksam så vet jag en annan som enligt många och pålitliga tips som skall vara bra. Göran Wallinder heter han, kommer inte ihåg vad verkstadeb heter men jag har telefonnumret till honom på jobbet. Fixar det åt dig i imorgon.

/netsix

Länk

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Netsix: Det faktum att –"alla verkstäder i det här landet har en missnöjd kund" är väl ingen merit direkt utan driver man ett företag så strävar man efter att ha 100% nöjda kunder, sen finns det alltid personer som är helt omöjliga att tillföreställa men jag kan lova dig att det enda JAG är ute efter är att JWR ska fullfölja det uppdrag som de åtagit sig. Jag var beredd att spendera ca 15.000:- hos JWR den dagen och dessutom ge JWR fler kunder utan problem att betala för sig, men nu gick det som det gick...

Visst är det trevligt med lite extra service som du har fått i och med att du har fått mätaren kontrollerad kostnadsfri, men om vi ska gå in på saker som man har fått kostnadsfritt på verkstäder så blir listan lång även för mig.

Det är ju ingen större idé att vi försöker övertyga varandra om hur JWR är, utan du har din uppfattning och jag med flera har våran uppfattning. Dessutom så håller jag linjen öppen för JWR att förklara sig men "bollen" ligger hos dem just nu.
netsix
Självklart eftersträvar de flesta företagare 100% nöjda kunder, men de företag i sverige som har det kan man nog räkna på en hand. Se bara på alla negativa inlägg om BMW solna i detta forum. Vissa går inte hand i hand helt enkelt. Tråkigt att du har dålig erfarenhet av JWR, det är bara att beklaga. Men som jag sagt tidigare så har inte jag med flera den erfarenheten.
Skulle JWR vara så dåliga skulle dom inte varit så stora som dom är. Hoppas du får en bra förklaring och återkom gärna då med vad dom sa.

/netsix

Länk

e-b
Har inte själv varit kund hos JWR, men två av mina vänner har varit. Den ena vid flera tillfällen.
Båda har uttryckt sin besvikelse over hur dom behandlats med nonchalans.
Ingen av dom är kunder där idag. (ringde innan o kollade med kliile nr 2)
netsix
Asken

Det andra stället jag skrev om heter G.W Engineering och har telefon 08-659 55 20.
Han ligger på Fogdevägen 53 i Bagarmossen.

/netsix

Länk

Min erfarenhet av JWR:

Jag skulle chippa min M3:a där. Sände upp min elektronbox. När jag fick tillbaka den så gick bilen bara på 5 cylindrar. Vi öppnade boxen och då såg vi att kretskortet i boxen var bränt. Jurgen Weisse har vägrat ta på sig något ansvar. Fick köpa ny box för 12.000kr. Jag har fått almänt dåligt intryck av Jurgen Weisse. Det är nästan omöjligt att få kontakt med stället, de svarar varken i telefon eller på fax. De har fortfarande kvar min brända box. De skulle fixa den men har sedan aldrig hört av sig eller skickat tillbaka den.
netsix
Racedude

Den storyn har varit uppe tidigare, och du hade din uppfattning och Jurgen sin. Enligt honom var det inte som du sa, men sånt vet ju bara du och han.
Däremot tycker jag att det var starkt gjort av honom att gå ut och ge sin förklaring här på forumet. Inte alla som kan föra en vettig diskussion.

/netsix

Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stort tack till alla för Era inlägg. Jag kommenterar inte alla inlägg då det har en förmåga att kunna bli snadlådediskussioner här inne:) Ingen av Er som skrivit brukar bidra med sådant men jag drar iaf mina egna slutsatser och kommer nästa gång att vända mig till Solna. De skall ha en hel del på g där efter den info jag fick vid mitt sista besök. Får se om de motsvarar mina önskemål. Återkommer! Ha en skön solig måndag alla!
Asken
Netsix:

Jag antar att du menar följande tråd:
Länk

Om du tittar på JWR:s svar så tycker jag inte han motsäger sig något av det jag säger. Allt han spekulerar i är vad som gått fel. När jag skickar iväg en box till en chippare och får tillbaka en ickefungerande box så har det ingen betydelse VAD som gått fel. Det är ändå deras ansvar att ge mig en fungerande box.

Dessutsom så ägnar han sig åt smutskastning som att kalla firman som servar min BMW för "stylingfirma". Ganska onödigt tycker jag och det stämmer ganska väl med den arroganta inställning som andra beskriver hos JWR.

När jag sedan fortsatte diskusionen så vägrade JWR svara.

Faktum kvarstår: JWR har fortfarande i sin besittning en elektonbox till BMW M3 som tillhör MIG. Det enda beviset på hans klantighet? Klart han inte skickar tillbaka den.

/Alex
netsix
racerdude

Bara att beklaga. Tycker själv att han verkar helt ok, men men.
Hoppas det löser sig för dig.
Lycka till hos Solna Asken.

/netsix

Länk

sebbe_bmw
Asken: Vadå 530...skall du svika V8an? =)

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
sebbe_bmw: E34 530 över sommaren tills nästa fordon jag just lagt handpenning på kommer....
54
107
540Niklas
540Touring -98
Undrar vilken bil Asken har lagt handpenning på ?=)

Kanske en Mercedes

SUPPORT YOUR LOCAL BIG RED MACHINE
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
SHHH 540Niklas, avslöja inte min f.d AVIS A160 CDI tuningplan:D
54
107
540Niklas
540Touring -98
Kanske en Smart? =)

SUPPORT YOUR LOCAL BIG RED MACHINE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.