|
|
|
|---|---|
|
som sagt vibrationer har jag när jag bromsar.. bromsar man snällt så vibrerar det inte men belastar man bromsen normalt till halvhårt vibrerar det som satan i ratten... om det vore skeva skivor skulle inte pedalen oxo vibrerar då??det gör den inte... vad kan vara paj då?? hade problem med genkande ljud när ja bromsar oxo från höger fram... jaja det e ju en e39...*ler* | |
|
jag bytte nyligen mina skivor,hade me vibbar vid inbromsning, mellan 90-70 var värst o inget hoppande i pedalen! nu är de kanon,inga vibbar ingenting :) |
|
|
Garanterat skivorna. Hade samma problem själv och experimenterade en hel del, men när jag bytte (till originalskivor) så blev det helt OK. |
|
|
Jag har vibrationer när jag bara lätt belastar bromsen i högre farter, pressar jag aningen hårdare försvinner de omedelbart. Jag har ocskså små vibrationern när jag ligger mellan 96-100kmh sedan försvinner de? Någon som vet? |
|
| Som sagt, skivorna! Hade samma problem, och kände inga skakningar i pedalen. Svarvade skivorna och bytte klossarna, sen blev det bra. | |
| vem svarvar skivor i gbg området till bra pris??? | |
|
Jag har oxo små vibrationer när jag ligger i 90-100kmh dock inget när jag bromsar. Har nyligen gjort hjulinställning. Är det däcken eller någon led?? Bilen är en 523-00 Någon som vet till 100% vad det kan vara? |
|
|
Andre Skogberg....Det är inte skivorna i ditt fall. Om dom är skeva, vibrerar det hela tiden vid inbromsning, oavsett vid lös eller hård inbromsning. Låter mer som styrstagens sk p-ändor. Bytte på min 540 -93 (skivorna var nya) och den vobblade vid "lös" bromsning,,,,försvann nästan helt vid hård bromsning . Vid lös bromsning "styr" hjulen lite som dom vill (pga glappet) vid hårdare inbromsning stabiliseras kulan i leden o därför känns det inte. Lättaste sättet o helt gratis....Hissa upp bilen med raka hjul....ryck o fram o bakkant på däcket. Det ska vara HELT stumt. Glappar det,,,byta ut alla (4st) leder så slipper man göra framvagnsinställning vid varje byte Annars vid vibrationer vid inbromsning oavsett hur man bromsar är den mest troliga orsaken skeva skivor eller skiva. Man behöver inte alls känna det i bromspedalen . Servon tar bort mycket av det. |
|
| Glömde tillägga....... däckdimensionen har en jävulsk inverkan på dessa problem. Ju bredare däck, ju viktigare är det att styrleder, skivor o bussningar är i tipp topp för att slippa vibbar av alla det slag | |
| turbokiller: Att svarva skivorna lönar sej nog inte, om det nu inte är så att du just bytt. Nya kostar 750:- / st på Motor Nord | |
| Köpte nyligen en sats till 528:an från waarwest Länk för 1030:- | |
|
Tack mitsu Det ska jag kolla upp. Feslund tack för länken. Andra inlägg har både rekomenderat Mekonomen och biltema. Vågar man köpa från Biltema? Någon som vet någon pålitlig mekaniker som kan byta stagen i Stockholmsområdet för en rimlig penning? |
|
| Nej, inte om du ska ha kvar bilen. (man får vad man betalar för) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.