AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.389

Finns det fina E46-or för rimliga pengar?

Sida 1 av 2
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Jag är ute efter en E46, helst coupe för rimliga pengar, och efter att ha läst lite här på Autopower så har jag lärt mig att många på blocket vill ha för mycket pengar.

Jag är villig att betala 85k för en 323 år 99-00, dock ska den ha sportstolar, och inte ha gått mer än ca 14'. Visst fan ska det gå att hitta en för dessa pengar??

Tipsa gärna på annonser med bilar som ligger rätt i pris, för jag hittar fan inga!
Att leta efter bilar med väldigt specifik utrustning som t ex sportstolar brukar inte generellt sett innebära att man kan hitta de bästa priserna. Att ha krav som ac och multiratt är mer rimliga och ökar möjligheterna till ett bra pris. Lycka till med letandet!

sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
den här knäcker min budget, men med hur mycket tycker/anser/tror ni?

Länk

JÄVLIGT fin är den dock!

Simon - tack!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tjena!

Ja du, jag tror nog det borde gå att få loss en fin e46ci för dem pengarna! En sak du ska tänka på, priserna på blocket återspeglar ju enbart vad säljaren vill ha, inte vad han får. Många tvingas dumpa priset, flera ggr också. Andra behöver inte det. Beror helt på vilken köpare som dyker upp osv.

Hur som helst, klart man ska ha krav! En 3 serie coupé som ju är en "sport"-coupé måste enligt mig ha sportstolar, annars vore den inte intressant om jag vore spekulant. Kanske kanske om den har exakt allt annat jag vill ha förutom det, men den chansen är så liten att jag inte räknar på det.

Vad gäller din länk, till den cosm. svarta 323:an så tyckte jag den var hm, sådär. Är väl ok, men den kromade midjelisten är ju bara för gräslig dessutom saknade den xenon. Dock har den gått <10 000 mil varför den ligger något högre i pris. Ett rimligt slutpris är väl strax över hundralappen, verkar vara hyffsad utrustad.

Var inte länge sen en 323:a med inte 14 000 mil annonserades för 80 000 kr här på börsen, med AC och det nödvändigaste dock med blå (!) standardsäten. Sportstolar går ju att skaffa i efterhand. För att skaffa en bra uppfattning om vad dem kan kosta osv kolla tillgängligheten och priset på skrotar runt om i landet, på t.ex. www.bildelsbasen.se osv.

E46Ci är nog en populär bilmodell, med väldigt vackra linjer och alltjämnt en stilig bil så priserna är förhållandesvis höga, men ta kontakt med säljarna, ge ditt bud och förhandla bara! Särskilt tidigar 323/328 börjar falla ner under 100 lappen, i alla fall vad gäller 323Ci, 328Ci är fortfarande lite dyrare.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker gott du kan ställa krav på sportstolar, multiratt och AC samt rimlig mätarställning. Det är inga orimliga krav på en coupe.

Självklart hittar du en billigare om du backar på ett eller flera krav men då får du en bil som blir betydligt svårare att sälja när det blir dag och det kan mycket väl bli en sämre affär i slutändan.

85´känns kanske lite lågt. Du får nog sikta på runt 100´ för en skaplig lågmilad (under 14.000).

Annars har du denna som dock har gått lite längre än du önskar men det skulle jag inte hänga upp mig på om bilen är välskött.
Länk
blir nog svårt att hitta en coupe för 85k. Du får gå upp lite i pris. för ca 100-110 tusen får du nog en fin.

BMW FOR LIFE
blir nog svårt att hitta en coupe för 85k. Du får gå upp lite i pris. för ca 100-110 tusen får du nog en fin.

BMW FOR LIFE
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Jo, om man kollar lite så är det nog som danieel säger, bilar med sportstolar är sjukt mycket dyrare än utan, och eftersom jag vill ha en bil nu så blir det nog inte att jag väntar till rätt bil dyker upp.

Denna är fin, öven om jag får skita i en del krav:

Länk

Bra utrustning, dock hade den ett par smådefekter (pass. dörr som fastnar, fel på centrallås) som drar ner betyget:

Länk

Denna har knappt rullat ju!

Länk

Vilken hade ni riktat in er intresse på?

MD : Jag hade sprungit till banken och tagit lite mer i lån ifall snubben hade släppt den bilen för "lite över hundralappen". Även om jag faktiskt inte har ringt på den, så känns nästan 20' i prut i överkant.
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
sparrow prince: Hade problem med mitt centrallås på min e46 ci, passagerar dörren låstes inte upp, 4,800:- på BMW. Värt att veta kanske.

Daniel

-www.autokonsult.se-

Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
328CIA: Vad var felet på den då? Det var väldigt dyrt för ett fel som förefaller vara lätt, men antar att den stora kostanden var arbetet och inte den defekta komponeneten, mkt arbete pga brist på kunskap? Kanske?

sparrow prince: Man vet ju aldrig i vilket läge säljaren är, om han skriver i sin annons "ej prut" osv så ja, då är d ju en annan femma men om man inte frågar eller lägger ett bud, så har man ju i alla fall gjort nått och då finns ju en chans att säljaren nappar.

Tycker inte du ska ta någon av bilarna du länkar till, utan hitta en som du trivs med från början. Sportstolar är något som är svårt att vara utan om man en gång haft dem.

Har själv lite tankar på att köpa e46Ci en vacker dag, har många fler krav än vad du har, xenon, svart inredning i skinn helst, sportstolar, multifunktionsratt, osv osv. Listan kan ju göras lång.

Har du funderat på att importera från tyskland? Kanske inte alltjämt billigare där, men definitivt större utbud och större sannorlikhet att du finner det du söker där!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Den blå var fin, med grått skinn. Endast tygstolar är ju väldigt torftigt.

Mr C
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
MD: Tror dom fick byta motorn till c-låset i den dörren, självklart är de arbetet som kostade, inte delarna. Förra ägaren bekostade sig denna kostnad då felet fanns när jag köpte bilen.

Daniel

-www.autokonsult.se-

Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ok, motorn, där ser man. Inte så billigt alls. Men väldigt sjysst av den säljaren att bekosta det, tillhör väl ovanligheterna. Brukar vara lite pilligt att hålla på inne i dörren, sen med tanke på auk. verkstädernas tiimdebitering så är det väldigt lätt att det drar iväg..
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
...och då är det lika bra att välja en annan bil...med sportstolar. För priset blir ju detsamma om man vill ha det åtgärdat.

om jag har tid så ska jag gå och kolla på denna imorgon:

Länk

dock förstår jag inte varför man ska ljuga för att bilen har haft två ägare, varav första ägaren var ett företag... ingen coupé, men snygg ändå.
Isf hade jag tänkt mig 90'.

såg en coupe från 00, som hade 16 (!!!) ägare. hur lyckas man??

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
320:in såg ju ok ut, om man är ute efter en sedan. När det gäller e46 så tycker jag Ci:in är så jäkla mkt snyggare än sedanen! Men givetvis är det en smaksak som allt annat.

16 ägare.. Ja du, gått i familjen, eller om man vill ställa av/på bilen snabbare? Nått sånt?
Ma
20
MartinGbg
323Ci -00
Man hittar bilar for 85k men dom vill man inte ha. Jag lade nyligen (och gladeligen) 40k extra for RATT bil. Sportstolar med skinn ar ju givet i en coupe. =P Bra ocksa om saljaren vet om bilens svagheter och har atgardat dom.
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Grattis till bilen Martin!

Själv letar jag fortfarande, och frågan är om man ska "bita i det sura äpplet" och låna upp mer pengar för att det känns att om jag nöjer mig med en sedan så kommer jag ångra det...

Jag håller oxå med dig att man helst vill att ägaren vet vad som är åtgärdat. Ringde på en bil och som svar på mina frågor om länkarmar, rost etc etc blev svaret bara "inga fel på bilen, den är en pärla".

Inte precis svaret man ville ha, men men... Jag ska INTE stressköpa har jag lovat mig själv.
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Vad är rimligt pris på denna:

Länk

125' känns i överkant, trots miltalet.
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Vad är rimligt pris på denna:

Länk

125' känns i överkant, trots miltalet.
125' är på tok för mycket för en 150 hk 320iA. Det låga miltalet och M-paket 1 gör den mer attraktiv men den inte allför roliga motorn tillsammans med automatlådan tror jag gör den ointressant för många. Jag skulle säga att allt över 100' är "förlorade" pengar och rätt pris ligger nog någonstans kring 90-95'.

/// Erik
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Ok,

jag bjöd han faktiskt 101' (inkl. Blocket försäkr.) och det är jag beredd att betala. Han var dock inte intresserad av att gå lägre än 120'.

Lite tråkigt för att ha-begäret väcktes där ett tag, men det finns andra bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.