|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bilen för byte till sänkningsfjädrar, (till en hemma mekare) Sänkningsatsen jag har är 30/20 , Men det ser ut att vara lätt mer än 20mm sänkt ibak, På höger bak kan jag inte få in fingrarna mellan skärm o däck, men på vänster bak så kan jag få in fingrarna??? När jag kör på brunnslock så gungar hela bilen sidleds, Bussningarna ibak är bytte förra säsongen Vad kan vara galet MiN äLskLinG Länk | |
|
Här har ni bild på sänkningen i bak. Höger Bak: Länk Vänster Bak: Länk Ser det där ut som 20 mm sänkning? Märket är Cobra på fjädrarna MiN äLskLinG Länk |
|
|
Ser ingen jättestor skillnad är dock grymt trött.. Är där nån skillnad i fronten? Han har kanske monterat en 30 mm fjäder på bak ist för fram och en 20 mm fram ist för bak. |
|
|
Wigge: Har kollat , rätt fjädrar sitter på rätt plats.. Kan det vara att fjädrarna inte har kommit på plats riktigt? MiN äLskLinG Länk |
|
| så kan det vara.. kan även vara ena stöt dämparen som är skrot. prova och trycka ner i det hörnet där det gungar som mest å se om hela bilen svajar.. om den gungar fram och tillbaka länge så är dämparen slut | |
|
Nu har jag varit ute o känt på dämparna lite, Den högra lät pysande när jag gungade upp o ner, Den vänstra lät inget, Vänstra= kapputt ??? MiN äLskLinG Länk |
|
| Jag gissar på att en av dina stötdämpare bak är i princip slut...Om du kör rätt fort typ 100-110 på en med många o täta skarvar så kan man ofta klart o tydligt känna om en dämpare är dålig...Om du på en sådan väg känner att ena bakhjulet har en tendens att "studsa" samt att bilen vill ev svänga åt något håll (tex höger om dämparen bak på förarsidan är kass) så har du svart på vitt... | |
| Oops..ett ord föll bort...."Om du kör rätt fort typ 100-110 på en väg med många o täta skarvar" skall det givetvis vara... | |
|
oK TACK GRABBAR, FAN, MKT SOM SKA BYTAS PÅ KÄRRAN NU, =) MiN äLskLinG Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.