|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar och egna tankar.. Är de så att man måste laddluftkyla en kompressor? Och om man gör de, kan man ladda mer? För en kompressor måste ju till skillnad från en turbo ha bra mycke svalare laddluft från början. Och risken för spikningar på en icke kompsänkt M50-B25 måste minska? Detta är bara egna hypoteser utefter de jag ser logiskt. haha, kan nån förklara för mig hur de ligger till? :) // Tobias "tobbelito""wyp0x" Lindros | |
|
En kompressor har bara marginellt svalare laddluft än en kompressor. De är ju framförallt komprimeringen av luften som ger temperaturökningen, inte att den passerar en relativt varm turbo. (kompressorsidan på en turbo är inte farligt varm) |
|
|
aha, på så vis. tack för svaret. :) då har jag benat ut en del frågetecken. :) // Tobias "tobbelito""wyp0x" Lindros |
|
|
ju högre temp desto högre risk för spiknigar men det är samma för både turbo och kompressor att en ic gör gott... men det finns gen vägar tex:metanol eller vatten insprutningskitt, eller helt enkelt konvertera till e85 som inte spikar lika lett o när det gör det så tar inte motorn lika stor skada! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.