|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ju varit inne på att köpa en Z3 M. Men efter en del oväntade utlägg på lägenheten och tips att inte köpa M. Kanske jag ska titta på en billigare bil. Och efter att ha tittat på mobile och autoscout24 och hittat en del Z3 3.0 med riktigt lågt pris undrar jag är det rimligt med dom låga priserna? Trodde ju att jag skulle behöva gå ner till 1.8-2.0. För en roadster är jag så sugen på. Är det skillnad i priser på syd/nord tyskland, kan det skilja så pass mycket? Har några exempel på bilar jag hittat. Länk Länk Länk Länk Skulle behöva tips på hur man på bästa sätt gör bakgrundskontroll och testar bilen (likt M-testet) så man i minsta möjliga mån behöver köpa "grisen i säcken" -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- | |
|
Rent spontant är inte de där på tok för billiga? Jag ska som exempel ge cirka 13000EUR för en 2.8 från -98 på måndag hos en BMW handlare. Jag själv har inte räknat med nån större vinst men jag hoppades hitta en finare bil med lägre mil i Tyskland än motsv. här hemma. Är bilarna i länkarna ovan superfina och allting stämmer så är det riktiga fynd. Personligen tror jag inte man gör sådana fynd. |
|
|
Det var lite det jag tänkte. Men man vet ju aldrig. Skiljer det mellan syd/nord tyskland just med tanke på importen? Det är ju konstigt i och med att det fanns en hel del för priset mellan 7000-13000 Euro. -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Jag vet inte hur mkt de skiljer i pris men det sägs att de finaste bilarna finns i södra Tyskland. Jag är dock helt novis på detta då detta blir min första bil jag hämtar hem därifrån. Rent prismässigt så kan jag väl tycka att för runt 13000EUR borde man nog få en 3.0 som har gått lite längre och som kanske inte är direkt i 100% nyskick. Kolla priserna mot bmw.de vad 3.0 varianterna ligger på där. |
|
|
Kikade själv lite snabbt på bmw.de den billigaste 3.0 där kostar 17500EUR och har gått 8900mil. Visst skiljer det i pris på en auktoriserad handlare och en helt "vanlig" handlare men 7000EUR då skulle historiken vara fullständig och inte ha några frågetecken. |
|
|
Ja mina tankar gick lite på att dom handlarna som hade sjukt billiga 3.0 nog missat en siffra typ en 1 före 7:an... Är så lack dock att jag inte kan köpa mig en M längre. Och "vill ha nu" känslan är ju sjukt stark... -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Vad är detta? Länk Fejkannons? BMW CS #5139 |
|
|
Vad var det för bil? Annonsen funkar inte mera... -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Emelie, ingen utav dina länkar fungerar längre. Och den som fungerar känns som en bluffannons. Utgår från att alla de du skickat är bluffannonser. Här har du en som har rätt färg och ser fin ut. Länk Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
De var en Z3 M-roadster -98 för 99.000 :- Jag gissade först att de var en bluffannons, men den låg ute sedan i fredags, kanske nån som gjort ett fynd? =) BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.