|
|
|
|---|---|
|
Jag måsta byta kondensor och torkfilter i min E 39. Jag har fått ett prisförslag på 8600 inkl. mtrl. samt fyllning. Finns det någon som vet vart man kan vända sig för att ev. få ner priset nån eller ett par tusenlappar. Helst i Gävle-Sthlms området | |
|
Köp delarna själv för ca 1800:- Länk Montera kondensorn och torkfiltret själv, sen låter du en kylfirma fylla systemet för några hundringar |
|
|
Man tackar, Nu snackar du dock med killen som har "bilmekartummen" mitt i handen. Ska höra mig för med nån polare som vet lite mer om bilar som kanske kan hjälpa till. |
|
|
Är torkfiltret "förbrukningsvara"? Måste man göra nåt speciellt för att byta de? |
|
|
E 36, Drog ett mail till din länk igår lördag, döm om min förvåning när dom 10 min senare ringer upp EN LÖRDAG, det är service det. Mycket riktigt hamnar man på 1800 inkl moms. Inte illa. Jag frågade lite ang, torkfiltret. Han sa att om systemet läcker måste man byta även torkfiltret, samt att man efter att ha bytt filtret så fort som möjligt ska fylla systemet, man bör inte vänta mer än 8 h. |
|
|
torkfiltret ska alltid bytas så fort systemet öppnas. blir det någon kondens eller fukt kvar i systemet så tappar du effekt och det är snart ur funktion igen. |
|
|
Om jag kör min AC när bilen är avstängd så blir det fuktigt på rutorna inuti bilen. Kan detta ha med torkfiltret att göra? Behöver man fylla systemet osv för att byta torkfiltret? |
|
| ac:n fungerar inte utan att motorn är igång. Troligen har du helt enkelt fukt i systemet , har du kollat att avrinningen fungerar? | |
| Torkfiltret är för att ta hand om ev fukt inuti det slutna systemet och kommer inte i kontakt med luften som blåses in i kupén och bytes endast vid service av ac:n eller efter en reparation på ac systemet. | |
| Avrinning fungerar bra vad jag vet, det blir en pöl på marken om man stannar bilen en stund och det blir blött på garagegolvet efter körning. | |
|
Betalade 6783:-(kondensor,torkfilter,R-134,olja,div oringar,arbete) plus 595:- för provtryckning.Totalt 7378:- Detta var på Frys och Kylservice i östersund förra året. |
|
|
Här kan du köpa ett komplett paket till din bil Länk |
|
|
Ravve: Filtret sitter som nämnts som en del i ACsystemet, vilket betyder att det måste tömmas innan du byter filtret, och fyllas åter efteråt Din imma kan bero på kupefiltret, har du bytt det? |
|
|
Nu har jag beställt prylarna på www.wennstromracing.se. 1775 kr. inkl. moms gick det på. Jag har fösökt leta efter instruktioner för att kunna byta det hela själv, men bara hittat till E34 och E36. Finns det någon vänlig själ som sitter med lite info samt gärna lite bilder så är jag den evigt tacksam. |
|
| E36: Ja kupéfilter (kolfilter) har jag bytt för inte så länge sen men det kanske är dags igen. Ska ge systemet en dos med Virkon och byta filterna. | |
|
Ahrberg: Det brukar inte vara några stora problem att byta dessa saker, antar att ditt system redan är trycklöst? I annat fall bör du hitta en kylfirma som tömmer ditt system först, om inte annat så för miljöns skull.. Lämpligen gör du det hos samma folk som sen ska återfylla. Leta reda på en kylfirma (inte ACfirma) de brukar vara hjälpsamma för "kaffepengar" Kul att du fick nytta av min länk! Ravve: Har du nyss bytt filter så är det nog ok, byter man varje höst bör det räcka |
|
| Är det pris inkl torkfilter så är det billigt.? | |
|
Det var inkl. torkfilter och inkl moms. Bestäler man för mer än 2000 kr så får man det fraktfritt. Så lite olja råkade av en händelse komma med i samma beställning, det går ju trots allt åt. Låter nästan för bra för att vara sant, får väl se om sakerna dyker upp :-) |
|
|
ahrberg hur gick det med leveransen på kondensorn och annat? Behöver köpa samma saker och behöver det fort. mvh Sun |
|
|
Sun Klockrent, snabb leverans och riktigt bra service. Inga som helst problem. |
|
|
Tack för det snabba svaret, det låter suveränt :-) Sun |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.