|
|
|
|---|---|
|
Hallåj, Jag har tänkt köpa mig en nav till bilen, tex navigons stora som verkar väldigt bra. Nu till min fråga: Finns det någon navenhet där man även kan få in sjökort, likt en plotter på sjöspråk, så att jag kan använda den både i bilen och i båten. Vill inte köpa en handhållen "skogsnavigator" om ni förstår hur jag menar. Vill ha funktionen och utseendet som de moderna navigatorerna. //M | |
|
Jag har en Garmin Quest (tror den heter Quest 2 nu). Den fungerar väldigt bra i bilen, båten och i skogen. Men om den är för liten för din smak får du ju avgöra själv. Hade min i Europa och den fungerade förträffligt. Sen så använder jag den ofta i båten då jag har köpt Bluechart korten till den. Friluftskartorna är också bra om man åker skoter osv.. Lycka till! |
|
|
Garmin är det som gäller om man vill ha både och. Men de större platta enheterna byggs antingen för bil ELLER båtbruk, både vad gäler mekaniskt utförande och kartmaterial, annars är det Quest och motsvarande modeller som gäller. De marina enheterna liksom de för utomhusbruk i skogen prioriterar även tätning och miljötålighet på ett annat sätt än rena bilnavigatorer. FP |
|
|
Ok, tack för svaren. //Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.