|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
För ordningens skull: När ni pratar om bilars kvalitet för 40 år sedan, så låter det som om ni egentligen beskriver 50 år gamla bilar. För 40 år sedan kom bilar som Volvo 140, Saab 99, Mercedes "kompaktkarossen" och BMW 02-serien. Ingen av dessa bilar är "slut" efter endast 10000 mil utan dessa bilar går glatt minst det dubbla och förmodligen mer. Samtliga är dock extremt meckarvänliga. |
|
|
Kan inte låta bli att fortsätta EN gång till: Först: "För 40 år sedan".... fanns det nästan bara Volvo 140 och SAAB 99 (har haft, inte ens kul då) och nästan inga finns kvar..... det finns nog fler T-Fordar kvar..... Se'n: Det är nog tur att det inte finns så många kvar av relikerna, och att utvecklingen gått framåt, så nu är det "bara" bredden på kunnandet på FÖRST märkesverkstäderna som måste till och möjligheten för även mindre obundna seriösa att få till det. Alltså, utbildning OCH erfarenhet! Numera är motorerna BÅDE snålare och släpper ut mindre, SAMT starkare i Hk och vrid. Och trevligare att köra. Själv är jag "innovationstokig" och tänker alltid hur man skulle kunna göra saker bättre. Skulle inte för livet vilja ha kvar en V 140 eller TV från 60-70 talet eller liknande, bara möjligen i nostalgiskt syfte, men det finns mycke roligare saker att ödsla tid på nuförtiden. Det ÄR bättre nu! Toson |
|
|
Folke. Jag håller med dig om det mesta du skrivit. När nu märkesverkstäderna har den så dyra utrustningen och kunnandet måste man kunna lita på att dom hittar felet och ej byter ut hela komponeter och ej helgarderar sig och byter allt, på min bekostnad. John |
|
|
eller kundens bekostnad för mitt verkstads besök är förmodligen inte unikt. John |
|
|
Jag lämnade bilen till en märkesverkstad för att dom har ett visst anseende att leva upp till därför betalar man ungefär 1000-1800:-/tim. annars kunde man lika bra lämna bilen till Bobdans Bil och Kebab, hoppas ingen känner sig träffad nu, bara ett exempel. John |
|
|
Det är väl inte att hoppas på, att några, eller representanter för, märkesverkstäder läser något i såna här forum och förstår att vi är upprörda över den behandling/priser vi utsätts för och att vi gör ALLT för att SLIPPA skjörtas upp av dom och försöker lösa problemen själva med t.ex. diagnostikprogram och samlad erfarenhet här. Om dom lyssnar bättre (och åtgärdar) så blir det också bättre. Toson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.