|
|
|
|---|---|
|
Jag kollar på bättre begagnade 225/45 r17 vinterdäck på mina kommande 17x7" orginalfälgar. Fungerar det utan att se horribelt fult ut? 205/50r17 är optimalt förståss.. Vilka kör med bredare än 205 fram på någon form av däck på e87, funkar bra? Mvh, /Wille | |
|
225/45-17 går utmärkt att ha på 7x17. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Till min fd V70 -02 så satt det 225/45-17 på 7x17" fälg så visst funkar det. Sen hur E87 hanterar det vet jag inte men jag har svårt att den skulle skilja sig speciellt mycket från t ex E46 som också rullar på denna dimension, dock då ofta med 8x17" fälg. ___ //Ulf |
|
|
Jag har 225/50 däck på mina fälgar som mäter 8'' i bredd och det är originalmontage s.a.s och det blir bra(snyggt) med däckkanten alldeles utmed fälgkanten,men för den delen inte "tyskvarning" på utseendet för den sakens skull :)... På 7'' går det ju säkert som flera sagt här,men snyggt tycker jag det inte blir ... Lite "ballongvarning" enligt mig :) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: Precis, det är det jag är lite rädd för. I orginalutförande till e87 används inte större än 205/45 18 alt 205/50 17 på framhjulen därav min fråga :) Mvh, /Wille |
|
|
Men ballongvarning eller ej så skyddas fälgen från elaka trottoarkanter, räknas det? -Fri fart på Svenska motorvägar NU- |
|
|
Rättelse>>>Mina däck har en "fälgskyddsmån" på ca 10mm,så det är inte alls risk för att förstöra fälgen, vilket man kunde tolka i mitt tidigare uttalande :) Alltså.... 8'' till 225 däck är alldeles perfekt i mitt fall. Mvh Janne. |
|
|
Sedan så ska jag inte tvärsäkert säga att det blir "ballong" med dina tilltänkta 225/45-17,utan det är ju en ganska "lågprofiligsak" vilket nog inte kan jämföras med det som t.ex jag hade tidigare dvs 225/60 på 7'' bred fälg vilket INTE var snyggt,men dock originaldimension(originalballong) det med :) Mvh Janne. |
|
| Jag har 225/45-17 vinterdäck på 7x17 fälg. Det fungerar på vinterdäcken, men jag skulle dra mig för att ha den kombinationen på sommardäck. De senare genererar på torr asfalt så pass stora krafter att däcksidan inte jobbar optimalt med den kombinationen av däck och fälg. Vid normal körning märks det antagligen inte, men i krissituationer misstänker jag att det kan försämra vägegenskaperna. | |
|
Tackar för allas reflektioner, jag har lite tid på mig att fundera/bestämma mig, lutar åt 205/50 17 iallafall. Fördelen med 225/45 17 är att det finns större utbud och i många fall billigare än motsvarande 205/50. Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.