|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
BMW SC tar sommarlov under julimånad, och flertalet planerar att slappa i hängmattan fram till Ring Knutstorp i augusti. Vissa av oss tycker att hängmattan blir tråkig redan efter ett par minuter så ett alternativ till hängmattan saknades. BMW SC planerar därför lite socialt mys i Emmaboda 1/7 . Detta var det enda lediga datum enligt Bilsport så det fanns inte mycket att fundera över. Insläpp kl. 0800. BMW Sport Club erbjuder sina medlemmar (både gatbilar och BMW Cup tävlingsbilar) att köra Bilsport Superstage till självkostnadspriset 400 Kr. Max antal 20-25 deltagare så att alla kan få möjligheten slippa långa köer, och få köra tills orken tryter. Tävlingstillstånd finns, och Original Försäkring har meddelat att gatbilen även är försäkrad under detta arrangemang om ni har tecknat er bilförsäkring genom OF. Användandet av slicks liksom tidtagning är tillåtet även för gatbilar denna gång under själva körningen. I övrigt samma regler som för övrig bankörning med BMW Sport Club. Mer information om bankörning finns på www.bmwsc.com . Nya medlemmar som ännu ej har har skaffat förarlicens racing kan erbjudas Prova-På licens (100 Kr) om antalet kan hållas till ett minimum. Ta med medlemskort och förarlicens. PR måste ta med körkort. Skulle ni glömma medlemskortet hemma så har vi medlemsregistret med oss. Först till kvarn gäller ! Anmäl er här i tråden. BMW Club Schweden-BMW SportClub | |
|
Info om Superstage här: Länk BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
Det är ju själva satan att man ska jobba natt den helgen! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Kommer detta publiceras i tidningen? Kan själv inte medverka tyvärr, men det vore skoj med lite spännande läsning om hur det gått för er andra! |
|
| Vet tyvärr inte om Bilsport kommer att rapportera, men är det bra tider kanske vi rapporterar till Bilsport ;) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Om jag hinner uppgradera väghållningen på M635:an tills dess,kanske det vore intressant! Annars kanske jag dyker upp och hjälper till att hetsa de övriga! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Man bor ju bara ett par mil från Emmaboda så en tur förbi och kolla borde man få väll? Mpower |
|
| Snart dags ! | |
|
Hur länge håller ni på? Jag lär ju sova fram till 14 iaf, är det någon mening att fara upp en sväng då? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Om du vill fotografera så håller vi säkert på till kl 17:00, men många kommer säkert att ha kört slut på orken tidigare. Ett övernattningsalternativ för er som önskar: Länk |
|
|
Hobbe: Du kan väl Powerposta ditt nummer så kan jag slå en pling på lördag när jag vaknat och kolla statusen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Done ! Vädergudaran säger regn på fredag och lördag. Torrt och 19 grader på söndag. Perfekt ! ;) BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
Jag är skitnervös inför helomvändningen längst ner. Hur ska man grejja det på ett snärtigt sätt utan servo och med 4,6 rattvarv på styrväxeln!?! måste kolla någon film med gullabo tror jag =) |
|
|
Icke, Eftersom det är ett begränsat antal som kör så blir det mycket körtid för dig så det är bara ta det lugnt och prova sig fram ;) |
|
|
Min bil har rasat, nja nästan i alla fall, hardyskivan ser ut som ett råttbo och gummiplattan under fjäderbenstornet till Vänster fram dämpare är sprucken. Annars hade det ju varit skit skoj att åka. Har någon dessa delar liggande och hjälper mig montera så kommer jag garanterat, jag till och med låter er köra ett varv som tack för hjälpen. MVH Richard Ring om ni har delarna och bor i Sthlm 070 6039730 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kommer inte! Blev Gatebil Mantorp istället. Sorry!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Citat: "Jag är skitnervös inför helomvändningen längst ner. Hur ska man grejja det på ett snärtigt sätt utan servo och med 4,6 rattvarv på styrväxeln!?!" Vissa kör djupt ner på ena kanten för att sedan ta en vidare sväng där man börjar ladda på tidigt. Köra tight in-tight ut funkar inte alls för mig. Spontant är viktigast att bromsa tidigt in i ett parti för att sedan börja gasa tidigt så man har hög fart ut, raksträckorna mellan partiena är långa! Jag kommer och kör med er imorgon, så får ni en annan tysk att slåss med! :) /karl -fd BMW 318is -90, nu Porsche 944 S2 -90 Karl Birgander, Kalmar Tidigare: BMW 318is -90, Nu Porsche 944 S2 -90 |
|
|
Jag hoppas att åtminstone någon har kamera och videokamera med sig, så man får se hur det var. För än har ingen ringt och erbjudit hjälp eller delar. Ni som åker, ha så kul och lycka till. MVH Richard |
|
|
Trevlig tillställning med trevligt väder, trevliga bilar och trevliga människor. Nu oxå med trevliga bilder. :-) ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ser kul ut och fint väder verkar det ha varit också. Men var det inte väldigt få BMW och väldigt många andra märken för att vara en BMW superstage? Hur var det sen med tiderna? Vem var snabbast och tog någon några rekord? MVH Richard |
|
|
z3mpower, Eftersom det var enbart ett litet BMW-ägare intresserade så bjöd vi in övriga intresserade. Majoriteten av BMW-ägare gillar uppenbarligen inte att köra sin BMW ;) Tider finns men sammanställs, och presenteras inte av arrangör (försäkringsfråga). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.