AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.230

värdering av Z4 3,0 2004

Hej,

Jag letar efter en z4 och blocket är fullt av dessa. Jag skulle vilja ha lite hjälp denna här Länk

Jag har pratat med ägaren och han låter seriös. Han har haft bilen sedan 2006. Bilen är dock importerad med en tidigare ägare i Tyskland. En gubbe på 60 år.

Vad tror ni om priset? Jag har kollat upp på bilpriser.se och fick ca det priset som jag hade tänkt ca 250-260kkr.

Hur funkar med reg. dat? Bilen är tillverkad 11/03 men köptes ny 2004 (Tyskland). Så är bilen en -03 eller -04 i Sverige?

Tacksam för alla tips!

ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Om första reg.dag är -04 så klassas bilen som en -04 i Sverige. Du kan kolla upp "första reg.dag i ursprungsland" i Bilregistret.

250-260 tkr är Alldeles för mycket för denna bil. När jag gör en sökning på bilpriser.se får jag ett rekommenderat pris på mellan 228 - 243 tkr! (valde första reg.dag 2004-01-01 och 3000 mil) Du kryssade väl i att bilen var en direktimport?

Kolla även första reg.dag i Sverige, åtminstone för att bekräfta ägarens uppgifter.

Lycka till!
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Håller med nimaka. Lite för högt pris är det... Bilen var i alla fall (ursäkta mig) skitsnygg!
Zo
2
Zoya
325Xi touring -03
318i compact -03
farsan sålde sin z4 2.5 häromveckan. Det var en -05 uttagen -07, gått 300 mil. Inköpt ny (av farsan) i finland. Han satte ut den för 239' och blev av med den dagen efter - snubben prutade inte ens - dock hade det inte varit aktuellt med prut då det var 4 st som stod i kö och väntade på samtal om att den första tackat nej ;)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
En milräknare på 300 mil tilltalar nog många....
Tjena grabbar,

Vad tror ni om denna? Länk

Bilen verkar ok. Priset verkar okey också.

Någon som har erfarenhet av PlatinumCars?

Hej igen,

Behöver jag M-testa bilen om det kommer från en bilhandlare som PlatinumCars?
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Hmmm, vid första anblick ser den bra ut. Ta reda på reg.numret och ring de föregående ägarna. Kolla med dem så att den inte varit krockskadad iaf.

Ett M-test är ju aldrig en dålig idé, men när det gäller så här nya bilar så tror jag inte testet kommer att säga dig så mycket. Ta istället med dig någon som kan bilar när du ska provköra den!
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Eller någon bekant som själv äger en Z4 :)
Jag pratade med PlatinumCars nyss.

De har sagt att de har mätt lacken för att kolla upp ev. omlackering. De är ok säger dem. De verkar ärliga också. Han nämnde att det finns en liten repa på bakskärmen. De fixar det för en liten päng om jag bryr mig.

Någon som bor i Norrköping och har tid på måndag för att kolla upp bilen med mig? Du får en provkörning =)

Jag måste tillägga att bilen har M-stolar.
Det verkar bara en eftertraktad bil. Jag har lämnat 10000 kr för att hålla bilen tills jag tittar på den. Jag får pengarna tillbaka om jag inte bestämmer mig tills på måndag.

Var kan jag hitta en checklista för Z4? Jag vet att cabben måste kollas upp så att den åker ner ordentlig. Något annat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.