|
|
|
|---|---|
|
Beställde och fick mina däck, Michelin PS2, snabbt som vanligt via dackonline.se Blev lite fundersam, kanske helt i onödan, när jag såg att det stod "Made in Brazil" på framdäcken (235/45-17). Bakdäcken (265/40-17) som dök upp dagen efter är stämplade "Made in USA". Framdäcken var även klart äldre, DOT 4306. Bak har DOT 0807. Ursprungsland för däck är inget nytt ämne på forumet och Michelin har fabriken jorden runt men finns det ngn anledning att tvivla på kvalitén på gummina från Brasilien? Var är era PS2 tillverkade och inköpsställe? | |
|
Har inte PS2 men väl Primacy HP och dom är tillverkade i Ungern. Det borde ju vara så att Michelin (och andra däcktillverkare) har vissa krav när man sätter upp en fabrik som ska tillverka däcken och kraven är väl förmodligen specade efter bl.a. var man ska sälja däcken. Ett par däck som säljs i ett riktigt varmt land borde ju rimligtvis ha en något hårdare gummiblandning än de som säljs i t.ex. skandinaviska länder. Det som kan vara problem är ju när någon sidoimportör börjar ta in däck till Sverige som egentligen är gjorda för ett helt annat kilmat. Så har i alla fall jag tolkat de rykten om bl.a. Good Years Thai-däck som det skrevs en del om för några år sedan. |
|
|
Det är ju främst GY som haft "problem" med sidoimport av sk Brassedäck, om det egentligen var skillnad på däcken eller en grej som GY sverige hittade på ska jag låta vara osagt Annars är det ju så att fabriker kan finnas överallt, lade själv på 4 st Turkiska michelin för ett tag sen Se bara till att däcken är Emärkta, det är ett krav numer! |
|
|
Jodå, båda sorterna var E-märkta med E2 samt en gäng siffror efter det. Google vet svar, E2 innebär att de är har blivit godkända i Frankrike. E4 är Holland. |
|
|
Jag fick mina Ps2 idag, tillverkade i Frankrike, levererat från Däckonline som vanligt. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Vi får kolla imorrn:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.