|
|
|
|---|---|
|
Bilen gick perfekt tills detta gjordes: 1. Tog ur säkringen till bränslepumpen och lät bilen stanna av sig själv. Bytte en bensinslang i motorn. Satte dit grejerna igen och startade. Bilen startade villigt efter 3 sekunder... 2. Dagen därpå så tvättade jag motorrummet lite lätt med avfettning och varmt vatten.... 3. Åkte lite senare in till stan och tvättade bilen utvändigt.. När jag sen skulle åka hem efter tvätten så börja bilen rycka vid gaspådrag, och den går dåligt på tomgång... precis som om en cylinder inte tänder... Blåste ur bilen på hemväg och lyckades få bort rycken.. Vad bra tänkte jag.... Men sen senare när jag skulle ha bilen igen och åkte iväg så var rycken tillbaka.... Finns det nån som har nått bra tips på vad det kan vara...???? Det lustiga tycker jag att när jag hade motortvättat och sen åkte in till stan så gick bilen perfekt... Men sen efter den utvändiga tvätten så blev det annat... Bilen i fråga är en 525i 24v -91.... | |
|
Jag gissar på vatten vid tändstiften. Mvh |
|
rsarits |
Kolla fördelarlocket om stiften inte hjälper, jag har lyckats få in vatten i locket vid motortvätt |
|
Det var nog ett tändstift... Hittade lite vatten vid ena.. Nu verkar bilen gå bra igen.. :-) Tack för hjälpen!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.