AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
726

"Suspen Leveling" kan "bomberna" orsaka detta?

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Tja

Har haft lite problem med min nivåreglering på 750:n, den varnar att nått är fel i check kontrollen o så är den väldigt stötig där bak, så efter att ha läst detta ( Länk ) så har jag insett att det nog är dags för ett byta av dessa.

Nu till min fråga, kan kassa "bomber" orsaka att jag får felmedelandet?

Sen undrar jag om det finns nån återförsälgare till "Febi-Bilstein" i sverige? När jag kollar på deras hemmsida så ser jag att det bara finns et tysklandsnummer på den svenska kontakten.

Någon som bytt dess "bomber"? mycke jobb elelr är det så "lätt" som beskrivningen på hemsidan?

Mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Att byta är inte svårt.. att få loss slangen/rören från bomben i sig är lite spänande. Slutade med att jag fick köpa nya sånna också..
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Ok tack. men kan det vara dom söm gör att jag får felmedelandet?

mvh Erik
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
kan vara. men jag har en känsla av att det är ett ganska simpelt system.. och vad jag har sett så reagerar systemet endast med varning när den faller under en viss nivå. sitter en strömbrytare/sensor som varnar. Kolla om bilen hänger lite mycket.. hur är servon. skorrar det när du svänger? kolla oljan i sånna fall i burken. om bomberna går sönder så försvinner det nog lite olja in i dem och bile orkar inte hålla höjden.
ko
159
komfortnissen
750 IAL Highline -90
525IA-92
Jag bytte bomberna ifjor men tveksamt om det gjorde nån efekt eg. Jag fick inget felmeddelande innan utan bytte på vinst o förlust. Slangarna såg lite torra och småspruckna ut också. Nu försökte jag inte dela mellan slang och bomb utan plockade hela paketet och det var tur att jag hade slangar också för när jag satte upp bomben i skruvstädet och tog i utav h-e så drog jag sönder gängan. Gott råd, köp slangar också om du ska byta ...
Har aldrig fått varning utom då jag justerat ner nivån så långt att den varnat när man har passagerare eller last i och nivån har underskridits.
Baken är fortfarande stelare. Hade nog inte bytt bomberna i första hand om jag varit du utan börjat med nya fjädrar istället. De behöver nog ändå bytas. Tydligen ska EDC fjädrar vara mjukare än standard så se till att det blir rätt. Då får man också ur dämparna och kan kolla in dem lite närmre.

mvh,komfortnissen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.