AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.633

trim spridare 525tds

Visa användare
86
NiKaN
745i Automat svart årsmodell 2001
Hejsan någon som vet vart man kan köpa trimspridare till en 525tds touring 1998. Gärna nära Norrköping

BMW ¤4-EVER¤
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Förutsätter att du har bytt turbo och byggt om grenrör, större IC mm.. Innan dess är det ingen idé att byta spridare! Sen tror jag att automatlådan tackar för sig ganska snart innan spridarna bottnar.

Enligt Dieselmeken som byggde en ganska snabb E34 525tds med M3 manuell låda så räcker originalspridare till ungefär 300hk..

Diesel-räsern
/Rickard
lol. spridarna räcker nog knappast till 300hk på 525tds,hehe tro mig jag borde nog veta
men men spridarna som sitter där original är helt värdelösa och sprutbilden är som en klump och det kommer alldeles för lite bränsle från början då
dom är byggda som ett smalt kort rör inuti till skillnad mot trimspridare som har ett brett och längre rör= levererar mer bränsle. (grovt förklarat)

sen får man i ditt fall öka öppningstrycket till ca 170bar på dom eftersom du antagligen inte kommer att överladda så mycket?

bara ett byte mot trimspridare gör att bilen går bättre och drar mindre
ring hedquist dieselservice i luleå så kan han hjälpa dig med dom
sen som tarzan säger så är det ingen vits igentligen om du inte modifierat pumpen och resten av skiten om du bara ska köra från a till b

om nu inte spridarna kärvar redan nu vill säga tack vare de svenska dyngbränslet.

min hemsida Länk
Visa användare
78
nsa
MR2 SW20 -93
330d Touring M-tech -03
Att få ner bränsleförbrukningen är en tillräcklig anledning att byta tycker jag... sedan blir det ju trevligare gång och bättre på alla vis va jag har hört!hedquist dieselservice sa även att original spridarna är slut efter 15 - 20000 mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.