|
|
|
|---|---|
|
tjena har nyss köpt en 318is-94 och när den står på tomgången och man gasar fullt så slöddrar den till ca 2000rpm å sen så kommer den. Men om man gasar försiktigt så märker man inte av det. Är de nån som vet vad felet kan vara??har (byt lamdasond) Dessutom tycker jag bilen blir varm fort räcker med nån km så är den varm. Ska de va så. (har vatten i kylarn) Tycker även att den går lite slött för att ha 140hk har svårt att hänga på en ford rs 105hk..är det nån annan som tycker som jag?? | |
|
När ja köpte min 318is tyckte jag att den gick som ett skott, Körde mot nån 320 o lite annat i samma prestandaklass och då drog jag ifrån, Men nu tycker ja att den inte riktigt är lika pigg blev tillochmed frånåkt av en VOLVO 740 för nån dag sedan :(.. Ska in och göra en felsökning o se om ja hittar nåt på den.. Att din bil blir varm väldigt fort tycker jag är lite konstigt då is:en brukar ta lite lång tid på sig att bli varm.. Kolla även in 318is tråden här på AP Länk |
|
|
tjuvnyper luft någonstans kanske? Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
tornet |
håller med dig finnen, låter som om den drar in tjuvluft. Hade samma problem på min 320 för några dagar sedan, den gick även ryckigt under 2000rpm. Det löste sig genom ett besök på BMW och en styck ny luftbälg á 125kr inhandlades. Satte dit den och nu går bilen bra igen! :) |
|
hehe, exakt min tanke.. beemers e visst känsliga som faen för tjuvnyp. ha det Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.