|
|
|
|---|---|
|
hej,tænker køpa en 316icompact-96,eller en 316i coupe-96,finns det någon som vet något om dessa modeller,førdelar,nackdelar,båda har 1,6 liter.s motorn på 102 hkr,ær det før lite? | |
| Hästarna räcker eftersom bilen inte väger så mycket. Det beror på vad du ska ha bilen till. | |
|
Okey de är väl inga raketer, men de känns faktiskt ganska pigga trots motorstorleken. De kräver dock lite varv för att de skall vakna till. Den låga vikten gör att de har bra väghållning när det svänger lite. Hade själv en 316compact förut och den var jäkligt kul att köra när det svängde. Speciellt efter att jag bytt till sportdämpare och 30mm sänkning + 225/50/16 däck. Snål på bensin, ganska tysta (lite surrig i högre farter). Gjorde lätt 180km/h (mätarfart) på autobahnresa, det kändes som det fanns mer att ge. Stabil i dessa farter, redan innan sänkningen. Mvh |
|
|
Jag hade en Hamann-preppad 316i Compact. Iofs med 1.9 litersmotorn. Enligt mätaren låg jag på 215 vid ett flertal tillfällen och det var inte otrevligt eller sladdrigt på något sätt. Som Johan säger, lite bullrig i hög fart men den har alla BMW's egenskaper och finesser för en tämligen låg peng. Se till att få mkt utrustning. Komfortpaket och M-paket gillas! Sportstolarna känns super vid längre resor. Vill du sedan styla bilen så passar massor av chrome- och titandelar från Z3 Lycka till!! MVH KJELL T Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.